1

Onderwerp: Biscuit is nat na het aansnijden

Ik heb gisteren de taart gevuld met 2 lagen Mona citroenkwark taartvulling en de tussenlaag met  lemon curd gevuld en de rand met botercreme behalve bij de lemon curd.

En na het aansnijden voor gasten was de biscuit nat komt het misschien door de yoghurt? en ik hoop dat het normaal is?

maar hij was wel verrukkelijk!!! Na het proeven werd iedereen stil en toen antwoorden van lekker en fris.

2

Re: Biscuit is nat na het aansnijden

ik weet het niet maar mij lijkt yoghurt idd wat nat daarom heb ik het nog niet geprobeerd.

Misschien moet het eerst uitlekken??

Hopelijk krijg je nog een reactie van een ervaringskundige

3

Mischa schreef:

ik weet het niet maar mij lijkt yoghurt idd wat nat daarom heb ik het nog niet geprobeerd.

Misschien moet het eerst uitlekken??

Hopelijk krijg je nog een reactie van een ervaringskundige

Ik weet het niet. Heb advies gehad dat ik het gelijk van het potje op de biscuit moet smeren.

4 Laatst bewerkt door carol (01-08-2010 15:08)

hallo Nora ik maak deze combi vaak en nooit problemen ,maar maak bij elke laag wel een dijkje en denk dat daar de fout zit ,dus ook bij de lemoncurd en als nog ff terug lees ik gebruik citroenkwaktaart en als ik iets met de lepel  net te dun vind,doe er 1 blaadje gelantine bij.misschien tip nog fijne zondag taartgroetjes Carla

5

Ik werk ook met kwark (maak ik vaak bavarois van) en niet met yoghurt. Lijkt me niet een hele geschikte vulling omdat dit te dun is. Evt. wel een dun laagje ipv tempereren misschien?

6

carol schreef:

hallo Nora ik maak deze combi vaak en nooit problemen ,maar maak bij elke laag wel een dijkje en denk dat daar de fout zit ,dus ook bij de lemoncurd en als nog ff terug lees ik gebruik citroenkwaktaart en als ik iets met de lepel  net te dun vind,doe er 1 blaadje gelantine bij.misschien tip nog fijne zondag taartgroetjes Carla

Dus ook bij de lemon curd had ik een dijkje bij moeten spuiten als bij de kwark. ik dacht dat het niet hoeft net als bij jam. Maar dus de biscuit is nat geworden door de curd? En de marsefond was niet aan het zweten dat was wel goed gegaan.
En met een blaadje gelatine word het dus iets dikker.??

Dank je Carla , jij ook een fijne zondag maar helaas geen zonnetje vandaag.

7

Biggeltaart schreef:

Ik werk ook met kwark (maak ik vaak bavarois van) en niet met yoghurt. Lijkt me niet een hele geschikte vulling omdat dit te dun is. Evt. wel een dun laagje ipv tempereren misschien?

Ik dacht ik wil uitproberen want lees veel van anderen hier dat het zo lekkere combinatie is en ik zelf ben weg van alle smaken met citroen erin, en de bavaroise gebruik je dan de poeder van de shop?? die heb ik ook in huis, maar wat moet ik dan doen om een smaakje van citroen te krijgen??

8

Hoi Nora,

Ik maak meestal aardbeibavarois gewoon van aardbeikwark van de supermarkt. Slagroom lobbig kloppen (250 ml) en dan de gewelde en opgewarmde gelatine erbij (ca. 3 velletjes). Dit door de kwark naar keuze ( kan dus ook met citroen) ca. 250-300 ml en dan even doorscheppen. In de koelkast op laten stijven en dan is het klaar. de poeder heb ik nog niet geprobeerd omdat ik met dit recept altijd positieve reacties krijg.

9

Je hebt citroenkwarktaartvulling van Mona als een bavarois in zo'n puddingvormpje, maar ook als yoghurt in een beker.
Bij de bavarois hoef je behalve het dijkje niets te doen, de yoghurt - die ik overigens nog nooit gebruikt heb, dus ik 'verzin' dit ter plekke ;)- zou ik denk ik ook een paar blaadjes gelatine erdoor doen (even oplossen in een heel klein beetje citroenlimonade of zo...)

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

10

Bij de lemoncurd hoef je echt geen dijkje te spuiten hoor, je kan er zelfs mee afsmeren, dus daaraan heeft het niet gelegen.

Ik denk dat het wel degelijk heeft gelegen aan het feit dat je de yoghurt heb gebruikt ipv de bavarois.
Probeer dat de volgende keer en ik denk dat het dan wel goed komt ;)

Groetjes Mimi

11

Mimi2 schreef:

Bij de lemoncurd hoef je echt geen dijkje te spuiten hoor, je kan er zelfs mee afsmeren, dus daaraan heeft het niet gelegen.

Ik denk dat het wel degelijk heeft gelegen aan het feit dat je de yoghurt heb gebruikt ipv de bavarois.
Probeer dat de volgende keer en ik denk dat het dan wel goed komt ;)

Ok.. dus als ik het goed heb begrepen moest ik bavaroise van Mona kopen? want die heb ik namelijk niet gezien.

hier op het forum stond echt letterlijk Mona citroenkwarktaart.

dan ga ik volgende keer de bavaroise kopen.

12

Voluit heet het; Mona CitroenKwarktaartPudding. Zit in de welbekende puddingvorm van Mona.

kijken jullie ook op mijn site?
http://www.tatataart.nl

13

caroline1979 schreef:

Voluit heet het; Mona CitroenKwarktaartPudding. Zit in de welbekende puddingvorm van Mona.

in een puddingvorm??? voor de zekerheid: dat ene die je stort op een bord???  :)

ik heb in een beker van 500 gram gekocht? en als dat fout is ... oeps.. :grr:

14 Laatst bewerkt door Tom Poes (03-08-2010 10:59)

Dit is de yoghurt
http://www.mona.nl/sublayouts/Mona/%60/~/media/mona/toetjesopeenrij/boordevol/yoghurtcitroenkwarktaart.ashx
Dit is de pudding:
http://www.mona.nl/sublayouts/Mona/%60/~/media/mona/toetjesopeenrij/pudding%20gezin/kwarktaartcitroenpudding.ashx

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

15

Tom Poes schreef:

Dit is de yoghurt
http://www.mona.nl/sublayouts/Mona/%60/~/media/mona/toetjesopeenrij/boordevol/yoghurtcitroenkwarktaart.ashx
Dit is de pudding:
http://www.mona.nl/sublayouts/Mona/%60/~/media/mona/toetjesopeenrij/pudding%20gezin/kwarktaartcitroenpudding.ashx

nou verklaart mijn probleem. Dus de pudding moest ik halen. Dank je Tom Poes!!! volgende keer de pudding maar met yoghurt was het ook wel lekker  :D