Onderwerp: Baksel voor de bakker
De bakker waar we iedere dag brood halen voor op 't werk zag een keer een taartje van me. Vonden ze hartstikke leuk en nu hebben ze bij mij een taart besteld!!! Ik ben er best wel beduusd van eigenlijk, maar vind 't wel helemaal leuk.
Ze wilden graag een taart met "iets" van een fles Chivas Regal wisky, nou dat kan hoor.
Nou had ik natuurlijk de howto van de flestaart al helemaal bestudeerd, maar ik heb 't toch op m'n eigen manier gedaan. Het biscuitkapsel heb ik wel in een cakevorm gebakken, maar niet in plakjes gesneden zoals in de howto. De vorm heb ik (samen met mijn vriend
), gewoon uitgesneden, zodat ik 'm kon vullen zoals een 'gewoon' kapsel.
Tussendoor alles op de foto gezet voor het geval ik nog een keer een flestaart ga maken
.
De reactie van de bakker was ontzettend leuk; ze waren helemaal verrast dat het een flesvorm was en niet een ronde taart met een plaatje erop
.
Nou, heel verhaal maar dit is 'm geworden:

Op de foto kan je niet zo goed zien hoe groot de taart is geworden, maar er kunnen met gemak 20 mensen van eten.
Oh ja, hij is gevuld met een laag mangobotercréme, laag bbr met verse aardbeien en een laag bananenbotercréme.

), een laag banketbakkersroom met verse aardbeienstukjes (slagroom vond ik vanwege het vochtige warme weer te "link" om te gebruiken) en een laag bananenbotercréme (zonder stukjes banaan, want die worden zo lelijk van kleur).
Thanks