1

Onderwerp: Baksel voor de bakker

De bakker waar we iedere dag brood halen voor op 't werk zag een keer een taartje van me. Vonden ze hartstikke leuk en nu hebben ze bij mij een taart besteld!!! Ik ben er best wel beduusd van eigenlijk, maar vind 't wel helemaal leuk.
Ze wilden graag een taart met "iets" van een fles Chivas Regal wisky, nou dat kan hoor.
Nou had ik natuurlijk de howto van de flestaart al helemaal bestudeerd, maar ik heb 't toch op m'n eigen manier gedaan. Het biscuitkapsel heb ik wel in een cakevorm gebakken, maar niet in plakjes gesneden zoals in de howto. De vorm heb ik (samen met mijn vriend  ;) ), gewoon uitgesneden, zodat ik 'm kon vullen zoals een 'gewoon' kapsel.
Tussendoor alles op de foto gezet voor het geval ik nog een keer een flestaart ga maken  :+ .
De reactie van de bakker was ontzettend leuk; ze waren helemaal verrast dat het een flesvorm was en niet een ronde taart met een plaatje erop  :) .

Nou, heel verhaal maar dit is 'm geworden:

http://i25.tinypic.com/14vu1xv.jpg

http://i26.tinypic.com/2qs1flf.jpg

http://i27.tinypic.com/2vjsr5i.jpg

Op de foto kan je niet zo goed zien hoe groot de taart is geworden, maar er kunnen met gemak 20 mensen van eten.

Oh ja, hij is gevuld met een laag mangobotercréme, laag bbr met verse aardbeien en een laag bananenbotercréme.

Taartalataaaaaaaaaaaaaa

2

Re: Baksel voor de bakker

Hij is leuk geworden!!!

3

Hij is mooi.En wat leuk dat een bakker dat vraagt.Wat een eer. :Y

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

4

Mooi hoor, heel knap gedaan !  :thumb:

Hoi,

Hij is prachtig, enne.....wat voor een vulling heb je er in gedaan?

6

Ik werk in een bakkerswinkel, maar zoals jij ze maakt zie je ze bij ons niet hoor! Prachtig!

Groetjes van Marjon

7

Ziet er prachtig uit . Inderdaad iets dat door bakkers niet gemaakt wordt maar die zijn er dan ook voor het brood

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

8

gaaffff!!

9

echt een coole taart!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

10

Ziet er mooi uit! :thumb:
Ik zou wel een "neutje" lusten  ;)

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

11

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Hij is prachtig, enne.....wat voor een vulling heb je er in gedaan?

Ik had er 3 lagen vulling in gedaan, namelijk een laag mangobotercréme (wat is dát lekker zeg  :9 ), een laag banketbakkersroom met verse aardbeienstukjes (slagroom vond ik vanwege het vochtige warme weer te "link" om te gebruiken) en een laag bananenbotercréme (zonder stukjes banaan, want die worden zo lelijk van kleur).

De taart is uit 1 stuk gemaakt, zodat 'ie ook met deze 3 lagen gevuld kon worden.

Taartalataaaaaaaaaaaaaa

12

jurgen schreef:

Ik werk in een bakkerswinkel, maar zoals jij ze maakt zie je ze bij ons niet hoor! Prachtig!

:o  Thanks

Taartalataaaaaaaaaaaaaa