1 Laatst bewerkt door dtmslingerland (31-07-2010 12:41)

Onderwerp: Regenboog stapeltaart

Ik heb hier al aardig wat regenboogtaarten voorbij zien komen met de zoekfunctie maar niet de soort die ik graag een keer wil maken nl. dit

http://farm4.static.flickr.com/3494/3993093262_bc4af35ea1.jpg

http://images.marthastewart.com/images/content/tv/martha_stewart_show/show_photos/5101_5200/5140_042010_rainbow_cake_l.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3321/3636753699_ea1bd620fb.jpg

Heeft iemand al eens zo eentje geprobeerd ?

Zoniet, enig idee hoe ik dit zou kunnen realiseren zonder een berg van die ondiepe bakvormen aan te schaffen ? Bestaan er van die zilverfolie/kartonnen wegwerp bakvormen ergens ?

Zit ook te denken aan die kinderbakvormpjes (ronde springvormkjes van de hema) daar heb ik er 2 van maar dan wordt het wel een kleine stapel en volgens mij wat onstabiel als ik alle kleuren wil doen....

Ik hoor graag jullie ideeen hierover !

Re: Regenboog stapeltaart

Ik kan de foto's niet zien...

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3 Laatst bewerkt door elskebet (31-07-2010 12:49)

Gewoon steeds kleine hoeveelheden beslag gebruiken in je standaardvorm denk ik. Om dezelfde hoogte van de lagen te krijgen misschien afmeten met een soeplepel of zo :think: Ik heb twee dezelfde springvormen dus dan kan je ze om en om gebruiken, een in de oven en een koelen en schoonmaken voor de nieuwe kleur.

Je zal dan wel met je neus :+  voor de ovendeur moeten blijven staan want volgens mij is het wel heel snel gaar.

ps wel een heel gaaf idee, laat je een foto zien als je het uitprobeert;)

Als het mislukt, probeer je nog een keer, nog eens, steeds maar weer....
En in de tussentijd heeft niemand meer avondeten nodig:)

4

T is wel een mooie taart..
Ik zou het ook zo doen als Elkebet..

5

Met wat voor spul maak je de kleur aan bisquit? Zijn daar speciale kleurstoffen voor nodig in verband met de warmte? :think:

volgens mij is gewone gelkleurstof het meest geschikt !

7

Op de website waar de foto´s ook vandaan komen, wordt omschreven dat er één grote lading deeg (geen biscuit, maar cake) wordt gemaakt en dat deze dan wordt verdeeld in zes gelijke hoeveelheden. Op deze manier krijg je dus ook zes gelijke lagen. De maakster bakt ze na elkaar, maar ik vraag me af of je de verschillende lagen niet tegelijkertijd kunt bakken als je er bakpapier tussen legt :think:

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

8

zo zeg... als je eruit bent hoe het werkt... tell me.... Dit is echt super.

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

9

ik vind hem wel heeel erg gaaf! Ik zou het niet proberen om het te bakken met een bakpapiertje ertussen. Al sik dat zou doen zou ik denk ik meen verlopen aan elkaar vastzittende regenboog krijgen (maar ik ben dan ook niet zo handig als het om dit soort dingen gaat..)

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

10

Ik geloof ook dat ik het zou proberen met bakpapier. Dan wel tussen elke laag 2 velletjes, zodat je het er wat makkelijker weer af kunt halen.
Het ziet er erg grappig uit, ik ga het ook zeker eens proberen!

11

hij ziet er heeeel leuk uit!! ik denk ook dat je ze 1 voor 1 moet bakken.... het lijkt me een gigantisch gedoe met bakpapiertjes..... en dan hou je toch het risico dat het langs de rand gaat lopen....

ik leez ff mee.... laat je weten of het gelukt is????

12

Ik zou het idd ook laag voor laag bakken met allemaal dezelfde hoeveelheid.
Met papiertjes ertussen lijkt me ook niet handig gezien je kans hebt dat het langs de randen doorloopt.

Vind het wel leuk om te zien, dus ga het zeker ook eens proberen ;)

Groetjes Mimi

Ik ga morgen een poging wagen, voor mijn zoontjes verjaardag. We vieren het (nog niet) groots ivm vakantie maar er komt wat familie bbq'en en ik wil toch een taartje hebben met kaarsjes.

Heb alleen geen gele gel in huis (alleen vloeibaar maar dat durf ik niet aan) in huis :( maar de rest van de kleuren wel dus volgens mij kan dat wel.  Tussenlagen ga ik niet volproppen met mbc maar een klein laagje om te plakken of misschien creamcheese bc en buiten mbc dat weet ik nog niet.

Ik laat jullie wel horen hoe mijn avontuur verloopt !

petrawb schreef:

hij ziet er heeeel leuk uit!! ik denk ook dat je ze 1 voor 1 moet bakken.... het lijkt me een gigantisch gedoe met bakpapiertjes..... en dan hou je toch het risico dat het langs de rand gaat lopen....

Hey petra, ik zie dat jij al taarten hebt gemaakt met kleurtjes. Heb je daarvoor gewoon biscuitmix gebruikt ? Ik zit nu te twijfelen om gewoon een pak te nemen voor mijn eerste poging zodat ik de hoeveelheden (anders krijg ik misschien giga grote lagen) een beetje kan uitproberen.

15

@danielle,  succes en ik ben mega benieuwd naar je werkwijze, ingrediënten en eind resultaat..... zou leuk zijn als je er een mooie how to van maakte hahaha.

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

16

dtmslingerland schreef:
petrawb schreef:

Hey petra, ik zie dat jij al taarten hebt gemaakt met kleurtjes. Heb je daarvoor gewoon biscuitmix gebruikt ? Ik zit nu te twijfelen om gewoon een pak te nemen voor mijn eerste poging zodat ik de hoeveelheden (anders krijg ik misschien giga grote lagen) een beetje kan uitproberen.

ik heb daar idd gewoon biscuit voor gebruikt. ik heb de gebruikelijke hoeveelheid gemixt voor mijn taart, deze verdeeld in bakjes. voor elke kleur apart natuurlijk. daarna de kleur toegevoegd en over elkaar heen gedaan in de bakvorm....
ik had voor mijn laatste taart alleen 2 kleuren gedaan en zelfs die zijn flink gemengd tijdens het bakken...
daarom zou ik alles 1 voor 1 doen... ben erg benieuwd naar het resultaat!!
hier staan de foto;s van hoe ik het gedaan heb!
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=105567

Jawel ik heb'm gemaakt ! Zal 'm morgen nog even apart posten bij de taarten (ik vraag me af of ie onder de stapeltaarten valt of gewoon want het zijn toch 6 lagen LOL).

Hier een voorproefje

http://94.100.116.18/1043900001-1043950000/1043925601-1043925700/1043925602_3_G_d3.jpeg

18

@danielle.... ziet er al SUPER uit... Ben benieuwd naar de rest van de foto's.

Hoe ben je te werk gegaan... ging het een beetje...
welke ingredienten.... welke kleurstoffen...
Je merkt het: vragen genoeg.

Gr, Miriam

19

En dan een (iets) grotere foto?? Want dat wat ik zie, ziet er gaaf uit (al turend naar mijn scherm maar van kijken alleen wordt de foto niet groter????  :lol:)

@ annick67 = morgen zet ik wel meer neer het uploaden bij flickr duurt effe  dus heb het aangezet en ik ga nu naar ben ik ben moe ....

@ MirKool = ik heb het even voor het gemak vandaag 2 pakken duncan hines lekkere (gele cakemix) gehaald want mijn eerste poging om zelf witte cake te maken mislukte vrijdagavond en dit moest af vandaag.... 
Gelkleuringen zelf een beetje gemend soms niet helemaal de kleur gekregen die ik wilde maar voor mij hoefde het vandaag geen perfecte taart te worden (dat zie je wel aan het afsmeren) het was een probeersel voor een kleine familieverjaardagsviering en de jarige (mijn zoontje van 7) vond 'm helemaal geweldig en hij smaakte lekker !

oh en iemand zei goh ik dacht eerst wat een saaie taart maar toen het opengesneden werd was ik verrast en een ander iemand zei volgens mij heb je geel en oranje verkeerd gestapeld ach .....

21

Welterusten!  ;)

(Ik vind het tóp!)

ok nu echt naar bed maar als je niet kunt wachten is HIER de link naar mijn flickr account http://www.flickr.com/photos/12465381@N05/.

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Hij staat bij de stapeltaarten, met een snelle howto.

24

Hallo Daniëlle,

Waauw! Echt geweldig je taart. Ik zag je foto's op flickr ook. Echt mooi gelukt zeg!
Ik ben alleen niet zo'n held met de zoekfunctie  :o ...

Kun je mij je recept / howto van deze supergave taart misschien naar me email sturen: jasmijnvrig@hotmail.com ?

Ik vier a.s. zaterdag mijn 29ste verjaardag en zou 't erg leuk vinden om deze taart daarvoor zelf te kunnen maken.

Alvast hartelijk dank en succes bij 't bakken en maken en evt. verkopen e.d. van je taarten en cakes etc. !
Liefs, Mijntje.

Pluk de dag- sja beetje clichee maar wel waar in de meeste gevallen

25

Gaaf!!! Deze wil ik ook proberen

Moshana's taarten, magie is niet ver te zoeken
www.facebook.com/moshanas.taarten