1

Onderwerp: GIGA Cupcake Taart Tips nodig

Ik heb net een giga cupcake bakvorm besteld (niet die van wilton maar een siliconen 2 delen) en nu vroeg ik me af wie daar ervaring mee heeft om zo'n grote cupcake te maken ?

Heb je tips voor me ? Ik ben dus bang dat ik er niet genoeg beslag in ga doen of niet lang genoeg bak enzo.

En hebben je de onderkant of bovenkant gevuld ? Anders is het een grote hap cake  toch ??

2

Re: GIGA Cupcake Taart Tips nodig

De vorm heb ik voor ongeveer 3/4 gevuld met beslag. Ik heb de taart net zo lang gebakken als ik met alle taarten doe. Dus eerst 14 minuten op 140, dan 14 op 150 en als laatst nog 14 minuten op 160 graden (heteluchtoven). Ik controleer dan altijd of hij gaar is door er zachtjes op te drukken, komt hij terug omhoog (dus veert hij), dan is de taart goed..zo niet, dan laat ik hem nog 5 minuten langer bakken.

Ik heb zowel de boven- als onderkant gevuld. De 2 delen op elkaar gestapeld met een taartkarton ertussen, zo heb je dus eigenlijk gewoon 2 aparte taartjes. Bij het aansnijden heb ik ook de bovenkant van de onderkant afgehaald.

Hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb :)

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

Re: GIGA Cupcake Taart Tips nodig

Jazeker bedankt ! nu even wachten tot mijn vriendin de vorm over heeft gestuurd vanuit engeland !