1

Onderwerp: Paars met strik

Eindelijk, na 3 pogingen een strik gemaakt die ik durf af te leveren. Voor mijn moeders verjaardag een paarse taart, met gouden strik. Beetje blingbling, maar wel feestelijk, vind ik zelf. Vroeg me steeds af hoe je iets mooi goud krijgt, maar ook dat is gelukt, met een spray. Al zie ik altijd dingen die ik kan verbeteren(zoals de onderkant van de strik ook meespuiten, al zie je dat alleen op de foto), ik wordt er toch weer blij van en heb alweer zin in de volgende taart...

Groetjes,

Mandy

http://www.mijnalbum.nl/Foto-34JDVIDV.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DUCPV7CL.jpg

Groetjes, Mandy

2

Re: Paars met strik

Strik is goed gelukt hoor.Leuke taart vooral de kronkeltjes geeft het een feestelijk effect.

"You may be only one person in the world,
but you may also be the world to one person."

3

Erg goed gelukt!

4

Wauw, mooie taart! Je strik is ook erg mooi!

5

heel mooi

Groetjes Ingrid

Wat een chique taart zeg!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

Wauw mooi hoor!
Hoe heb je die kronkels zo gekregen?

*Benieuwd naar het daily life van deze keukenprinses? www.esmeraldaversnel1991.web-log.nl*

8

Keukenprincessie schreef:

Wauw mooi hoor!
Hoe heb je die kronkels zo gekregen?

Bedankt voor de leuke reacties !

Die kronkels, is eigenlijk niet zo moeilijk, zeg ik nu, nadat ik het ook een aantal keer heb geprobeerd. Je snijdt een smal strookje uit een stukje dun uitgerolde fondant(uiteraard met tylose) en dat wikkel je om een potlood of pen, goed het beginnetje vast houden anders verschuift alles steeds. Even laten drogen en dan voorzichtig eraf halen.

Groetjes, Mandy

9

Hij is prachtig!

Wauw wat een tip!
Kan het ook zonder tylose?? Ik heb dat niet in huis..

*Benieuwd naar het daily life van deze keukenprinses? www.esmeraldaversnel1991.web-log.nl*

11

Een heel mooie en vrolijke taart hoor!
Ik vind je strik ook goed gelukt, jammer alleen dat je ziet dat de onderkant van de strik niet goud is...Maar zoals je zelf al zei, dat is voor de volgende keer :).
Verder vind ik hem echt helemaal top!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

12

Keukenprincessie schreef:

Wauw wat een tip!
Kan het ook zonder tylose?? Ik heb dat niet in huis..

Ik weet het niet zeker, ik denk het eigenlijk niet. Die tylose maakt het behoorlijk hard en ook beter te bewerken. Maar misschien als je fondant hebt die van zichzelf hard wordt, dat het dan zonder tylose ook wel lukt(met marsepein zonder tylose lukt het zeker niet). Ik zou het ook een dagje laten drogen voordat je het van het potlood afhaalt. En dan echt voorzichtig wrikken. Ik zou zeggen, probeer het !

Groetjes, Mandy

13

Heel erg mooi  :Y

14

Feestelijke taart! Zal je moeder vast blij mee geweest zijn  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

15

hij is prachtig  :thumb:

Hele mooie taart! Heel mooi dat goud.

Ik zie het wel vaker voorbij komen maar ik vind de bobbeltjesrand om je 59 erg leuk. Hoe heb je die gemaakt? Ik kan namelijk in de webshop niet iets vinden wat er op lijkt.

17

Iris Zijlstra schreef:

Ik zie het wel vaker voorbij komen maar ik vind de bobbeltjesrand om je 59 erg leuk. Hoe heb je die gemaakt? Ik kan namelijk in de webshop niet iets vinden wat er op lijkt.

Ook ik zocht al langer naar zoiets maar in de mjam-taart lente stond een voorbeeld, daar was ik dan ook erg blij mee. Je hebt de Garret Frill cutter van FMM nodig. Daar steek je een cirkel met boogjes mee uit, het schild. En vervolgens bewerk je elk boogje met een balltool, het kleine balletje heb ik gebruikt(evt. goud spuiten...). Dan een kleiner cirkeltje, die zit ook bij de Frill cutter, uitsteken en op het schild plakken. En vervolgens een dun rolletje maken en dat weer om het cirkeltje plakken. Cijfertjes of iets anders erop en klaar !

Groetjes, Mandy

18

:thumb: Een heel mooie en chique taart! Hoe heb je hem goudkleurig gekregen?
De kringels vind ik ook heel mooi. Ik wil ze eigenlijk ook een keer gaan maken en vraag me daarom af of ik ze ook aan een metalen staafje kunt steken en rechtop zetten?

MandyV schreef:
Iris Zijlstra schreef:

Ook ik zocht al langer naar zoiets maar in de mjam-taart lente stond een voorbeeld, daar was ik dan ook erg blij mee. Je hebt de Garret Frill cutter van FMM nodig. Daar steek je een cirkel met boogjes mee uit, het schild. En vervolgens bewerk je elk boogje met een balltool, het kleine balletje heb ik gebruikt(evt. goud spuiten...). Dan een kleiner cirkeltje, die zit ook bij de Frill cutter, uitsteken en op het schild plakken. En vervolgens een dun rolletje maken en dat weer om het cirkeltje plakken. Cijfertjes of iets anders erop en klaar !

Dank je wel voor je antwoord!

20

P@ul@ schreef:

:thumb: Een heel mooie en chique taart! Hoe heb je hem goudkleurig gekregen?
De kringels vind ik ook heel mooi. Ik wil ze eigenlijk ook een keer gaan maken en vraag me daarom af of ik ze ook aan een metalen staafje kunt steken en rechtop zetten?

Ik heb de PME Glans Spray goud gebruikt. Ik ben begonnen met goudpoeder(lustre), dat gaat op zich ook goed(evt. verdunt met wat wodka) maar de spray vond ik toch beter werken, al heb ik bijna een hele bus gebruikt voor deze taart. Vandaar ook dat de onderkant van de strik niet zo goud is, de bus was op.
Die kringels zijn, door de tylose die ik door de fondant heb gedaan, hard genoeg om zo rechtop te zetten. Maar aan een metalen staafje zal ook wel kunnen. Succes !

Groetjes, Mandy

21

Prachtig!!

Groetjes Sas

22

Prachtig, vooral die kleurencombi! :thumb:

23

hele mooie taart , de combinatie van kleuren past ook erg goed bijelkaar. :thumb:  :thumb: