1 Laatst bewerkt door Kimh (31-07-2010 10:53)

Onderwerp: Welke vorm is dit?

Hee allemaal,

Ik heb zojuist een opdracht binnen gekregen waarvan de klant graag een minnie mouse taart wil..
De taart wordt 26 cm doorsnee maar minnie moet ook oren hebben.
Als voorbeeld heeft de klant onderstaand plaatje gestuurd...

Wie kan mij vertellen welke bakvorm het zou kunnen zijn?
Of misschien een andere HTK oplossing??

Gr Kim

http://i29.tinypic.com/43saw.jpg

2 Laatst bewerkt door annick67 (31-07-2010 10:52)

Re: Welke vorm is dit?

De foto is niet te zien.......

edit: nu wel....

Uit een grote(re) ronde vorm steken met een glas?  :think:

3

nu wel :-)

4

Even opmeten van de foto. Je weet dat de doorsnee van de grote taart (gezicht) 26 cm is, dan kun je aan de hand van de verhouding met het opmeten uitrekenen hoe groot de oortjes moeten zijn. Deze apart bakken en dan samenstellen. Moet niet al te moeilijk zijn lijkt me, alleen wel veel bakken misschien.

5

Ja, zo was ik het ook van plan.. om het apart te bakken.. alleen mijn vraag is welke bakvorm ik daarvoor gebruik..

6

Ik denk dat je erop uitkomt dat je een rond kapsel bakt in de je kleinste vorm en die dan in de gewenste afmeting snijdt (malletje gebruiken). Zo op de gok lijkt het me dat de oren 10 cm zijn. Kun je 2 van halen uit een bakvorm van 20 cm of groter, en dan heb je cake over om cake lollies te maken. Hoe vervelend  ;)

7

zouden de oren niet de maat hebben van de grootste ring van de metalen uitstekerset?

Iedere taart van banketbakkersformaat

8

Ja dat zou ook kunnen.. had al in de webshop zitten kijken en kwam deze tegen:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/14ringenglatt2_009073.jpg

Ik heb zo'n vorm ! Nog niet gebruikt maar mag je wel lenen als je in de buurt van Hoofddorp of Pijnacker kan komen ?

10

ik zou me niet te veel vast houden aan de foto die je hebt gekregen, want als je mini mouse op google zoekt, zie je dat de verhouding hoofd-oor kleiner is :Y Dus grotere oren :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

of cc als oren ?

12

Ik zou 1  grote vorm bakken, en 2 kleine vormen bakken... en dan daar bij allebei een bochtje uitsnijden zodat ze in de grote vorm passen.   :Y

Hoi,
ik lees hier al een jaar of zo mee, en kan eindelijk ook eens helpen.
De afmetingen voor een Mickey Mouse hoofd, zoals beschreven in en oud boekje om een kinderkamer te schilderen:

Diameter hoofd: 120 cm
Diameter oren: 60 cm
Afstand tussen middelpunt hoofd en middelpunt oor: 85 cm

Als ik dit omreken naar taart-formaat kom ik uit op
Hoofd: 20 - 22 - 24 - 26 - 28 - 30 cm
Oren: 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 cm
Afstand tussen middens: 14 - 15.5 - 17 - 18.5 - 20 - 21,25 cm

Dan de plaatsing van de oren. Als je 2 lijnen zou trekken over je taart
- van het midden van het hoofd naar het midden van het ene oor
- en van het midden van het hoofd naar het midden van het andere oor
dan moeten die lijnen in een rechte hoek staan.

Ik heb zelf ook een Mickey-vorm uit Eurodisney, en heb het even nagemeten. Het klopt!

Als het niet duidelijk zou zijn hoe de oren moeten staan, stuur me dan even een mailtje, dan mail ik je een schema, want ik heb er nog geen idee van hoe ik dat hier in zou moeten plakken...

Veel succes!

14

ik heb die vorm toen in Disney gekocht wil hem wel opmeten als je wil

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

15

ik ben benieuwd naar het resultaat

16

dtmslingerland schreef:

Ik heb zo'n vorm ! Nog niet gebruikt maar mag je wel lenen als je in de buurt van Hoofddorp of Pijnacker kan komen ?

Heb je de mickey mouse vorm???
Ik kom namelijk uit rijswijk...

Hey Kim,

Idd de mickey mouse vorm uit disney.

Je kunt kiezen want mijn moeder woont in Pijnacker en komt morgen of dinsdag en dan kan ik het meegeven of je mag het op komen halen bij mijn in Hoofddorp. Scheelt toch weer denk ik een hoop gesnij en gepuzzel, dus laat maar weten als je 'm wilt lenen.

18 Laatst bewerkt door Kimh (31-07-2010 23:30)

Hee dtmslingerland,

Wat ontzettend lief van je... :-)
Ik weet nog niet 100% zeker of de opdracht doorgaat.. Ik ben nog aan het mailen met de klant maar ik verwacht het wel...
Als hij doorgaat heb ik hem in de week van 9-15 augustus nodig..
Wat is dan handig? Dan jij hem iig alvast meegeeft aan je moeder en dat wij even contact houden...

Hoe groot is hij eigenlijk en met hoeveel personen kan je ervan eten?

19

Ow, het verhaal krijgt nog een staartje... klant had gevraagd om cakemix dus ik had gezegd; vanwege vulling kan je beter biscuit nemen, is lekkerder..

Krijg ik zojuist dit terug;
ik ben niet van gedachten veranderd en wil toch een prijsopgave van de taart met cakemix. (het hoeft wat mij betreft niet gevuld te worden.)

Dus een niet gevulde taart?!?! van cakemix..
kan iemand mij vertellen hoeveel cakemix ik dan dus nodig heb en watvoor recept of kant en klare cakemix jullie dan gebruiken....
Help!!!

20

iemand?

21

Kimh schreef:

Ow, het verhaal krijgt nog een staartje... klant had gevraagd om cakemix dus ik had gezegd; vanwege vulling kan je beter biscuit nemen, is lekkerder..

Krijg ik zojuist dit terug;
ik ben niet van gedachten veranderd en wil toch een prijsopgave van de taart met cakemix. (het hoeft wat mij betreft niet gevuld te worden.)

Dus een niet gevulde taart?!?! van cakemix..
kan iemand mij vertellen hoeveel cakemix ik dan dus nodig heb en watvoor recept of kant en klare cakemix jullie dan gebruiken....
Help!!!

Misschien is het handig als je weet hoeveel liter de vorm is die je wilt gebruiken. Bij een recept voor cake wordt vaak vermeld wat de inhoud is die de vorm moet hebben voor dat recept.
Mijn kookboek geeft het volgende voor een vorm van 1 liter:
150 gram boter
150 gram suiker
1 pakje vanillesuiker
zout
3 eieren
150 gram bloem of cakemeel
Ik gebruik voor cake meestal de cakemeel van PLUS eigenmerk.

Succes met je opdracht!!
En ik ben benieuwd naar het resultaat!

Groetjes Gerien

Kim ik zal het even nameten ik heb werkelijk geen idee hoe groot het precies is. Overigens alleen cakemix en dan bekleden met fondant/marsepein getsie lijkt me een droge hap ;)

23

Lijkt mij ook...
Ik stel anders wel voor om er gele room in te doen, is niet zo vet...

Anders laat ik hem, denk ik schieten deze opdracht.. hoe leuk ik hem ook vind... het is alleen... ik ga niet mijn goede naam op het spel zetten door droge cake met fondant te serveren... of ja... lastig dit....

24

dtmslingerland schreef:

Kim ik zal het even nameten ik heb werkelijk geen idee hoe groot het precies is. Overigens alleen cakemix en dan bekleden met fondant/marsepein getsie lijkt me een droge hap ;)

Nee hoor, is erg lekker!  gewoon een goeie cake maken die lekker smeuiig is van zich zelf, dan afsmeren met botercreme en dan marsepein erover. Eigenlijk doen de engelsen niets anders!

Wij vinden het vaak te machtig, maar je moet ook hele kleine stukjes serveren hiervan.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!