1

Onderwerp: Pip (je) style boltaartje en afscheids/vakantie taartje

Mijn zoontje van 9 gaat na de vakantie naar een sbo school omdat hij een disharmonisch IQ heeft en ADHD. Heb een afscheidstaartje gemaakt en om het afscheid niet al te zwaar te maken (want hij heeft het er zooo moeilijk mee) heb ik het een vakantie thema gegeven. Heb de klas erbij betrokken door hun klassefoto te gebruiken, zij vonden het geweldig en heeel lekker. Mijn zoontje ligt natuurlijk lekker te zonnen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3DNJNXD6-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RV8ID7X6-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PZWZHR8W-D.jpg

En vanmiddag visite gehad die bleven bbq'en. Heb dus een kleine bol taartje a la pip style gemaakt:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SLLNNGIV-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZN34VBUQ-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TG7RQEOI-D.jpg

Hoop dat jullie ze leuk vinden.  Groetjes Jennifer

Als je elke dag doet wat je leuk vind....hoef je nooit meer te werken (Gandhi)

2

Re: Pip (je) style boltaartje en afscheids/vakantie taartje

Dat boltaartje is echt cute!

3

Hele leuke en mooie taarten!

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

4

heel leuk gemaakt die eerste, wat kan afscheid toch zwaar zijn hè? De 2e is echt een snoepje, mooie kleurtjes gebruikt.

Als ik zo brutaal mag zijn, wat is disharmonisch IQ eigenlijk??

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

5

Wauw wat mooi! Allebei

6

Judy schreef:

heel leuk gemaakt die eerste, wat kan afscheid toch zwaar zijn hè? De 2e is echt een snoepje, mooie kleurtjes gebruikt.

Een IQ test bestaat uit 3 onderdelen, 2 van de onderdelen scoort hij heel hoog (117) en 1 onderdeel heel laag (62) dus niet zoals de meeste mensen alle drie rond dezelfde hoogte of laagte. Dit is dus disharmonisch IQ. Het onderdeel waar hij laag in scoort (heb ff de technische benaming niet bij de hand) gaat over zijn "vewerkings snelheid". Zijn linker en rechter hersenhelft maakt een soort "kortsluiting" waardoor hij alle informatie anders verwerkt dan de meeste. Kortom, een heel intelligent joch die speciale begeleiding nodig heeft om alles te begrijpen.
Dank dat je hierna vroeg, heel veel mensen begrijpen dit niet (hij wordt al door sommige oud klasgenootjes "gehandicapt" genoemd), doet hem heel erg zeer.
Sorry moderator, dit hoort in een ander topic maar weet niet of ik dit kan en moet verplaatsen. gr. Jennifer

7

Jennifer Lo schreef:
Judy schreef:

Een IQ test bestaat uit 3 onderdelen, 2 van de onderdelen scoort hij heel hoog (117) en 1 onderdeel heel laag (62) dus niet zoals de meeste mensen alle drie rond dezelfde hoogte of laagte. Dit is dus disharmonisch IQ. Het onderdeel waar hij laag in scoort (heb ff de technische benaming niet bij de hand) gaat over zijn "vewerkings snelheid". Zijn linker en rechter hersenhelft maakt een soort "kortsluiting" waardoor hij alle informatie anders verwerkt dan de meeste. Kortom, een heel intelligent joch die speciale begeleiding nodig heeft om alles te begrijpen.
Dank dat je hierna vroeg, heel veel mensen begrijpen dit niet (hij wordt al door sommige oud klasgenootjes "gehandicapt" genoemd), doet hem heel erg zeer.
Sorry moderator, dit hoort in een ander topic maar weet niet of ik dit kan en moet verplaatsen. gr. Jennifer

wil natuurlijk niet teveel van het topic afwijken, maarvond het wel zo netjes om even te antwoorden:

Dank je voor je uitleg. Ik had zelf een beetje bedacht dat het IQ niet in balans was, maar verder was het een beetje een raadsel. Vertel tegen je zoon dat iedereen anders is. Soms is dat moeilijk te accepteren voor anderen, maar ook voor jezelf. Het maakt niemand minder mooi hoor.  In eerste instantie gaat het er om dat je tevreden bent met jezelf en kijk niet te veel naar anderen..die hebben nl. ook altijd iets raars ;) Rot dat hij zich er zo naar door voelt, klinkt als een hele slimme knul die iets 'anders' heeft en dat maakt hem uniek toch?

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

8

Ik vind je afscheids/vakantietaart dubbel mooi. Bij ons zoontje is ook pas een disharmonisch IQ vast gesteld.  Maar je taart is super vrolijk hoor! Leuk gedaan! Boltaartje is schattig. :)  :)

9

Ik vind je afscheids/vakantietaart dubbel mooi. Bij ons zoontje is ook pas een disharmonisch IQ vast gesteld.  Maar je taart is super vrolijk hoor! Leuk gedaan! Boltaartje is schattig. :)  :)

10

Judy schreef:
Jennifer Lo schreef:
Judy schreef:

wil natuurlijk niet teveel van het topic afwijken, maarvond het wel zo netjes om even te antwoorden:

Dank je voor je uitleg. Ik had zelf een beetje bedacht dat het IQ niet in balans was, maar verder was het een beetje een raadsel. Vertel tegen je zoon dat iedereen anders is. Soms is dat moeilijk te accepteren voor anderen, maar ook voor jezelf. Het maakt niemand minder mooi hoor.  In eerste instantie gaat het er om dat je tevreden bent met jezelf en kijk niet te veel naar anderen..die hebben nl. ook altijd iets raars ;) Rot dat hij zich er zo naar door voelt, klinkt als een hele slimme knul die iets 'anders' heeft en dat maakt hem uniek toch?

Je afscheidstaart heeft veel betekenis....hier ook een kind met ADHD en disharmonisch IQ.....Wij gaan er tot de herfstvakantie nog flink tegen aan met allerlei aanpassingen op school, medicatie en training en als het niet lukt wordt hij aangemeld bij SBO.....

Sterkte voor jou en je zoon maar op de nieuwe school gaat hij het vast heel goed doen!!!

11

Ohhh
Dan denk ik dat mijn zoon t zelfde heeft.......
Alleen dan met een ASS....

Wat een herkenning een hoog scoren op punten maar toch laag eruit komen....

Sorry maar me bek valt open...

12

Mooie taart BTW

En heel toevallig ook mijn zoon neemt over een paar weken afscheid om naar Speciaal onderwijs te gaan...

13

Lieve mensen, we zijn inmiddels 2 jaar verder (was een oud topic) en ik moet zeggen dat naar een SBO te gaan de beste beslissing ooit is geweest.
Dani is zoooo super voorruit gegaan, hij heeft reuze stappen gemaakt en hij blijkt een IQ te hebben van tegen de 130 dus heel slim.
Nu snapt hij wiskunde/rekenen, nu kan hij op het hoogste niveau lezen, tafels, spellen....een makkie!
Hij blijkt ook een fotografisch geheugen te hebben, hij krijgt een topo opdracht, kijkt er 3 minuten naar en krijgt nu voor de 4e keer op rij een 10 voor! Mensen, als je kind ook zo is, niet twijfelen, niet modderen op een huidige school met allerlei hulpmiddelen. Als je naar een SBO kan, DOEN!!!! dank voor alle steun

14

Echt ik kan momenteel wel janken...
Wat ben ik blij dat dit topic ge-upped is...

Heb morgen een afspraak op de nieuwe school en daar is ook mijn ambulante begeleidster bij... Ga dit ook meteen bespreken.

Wat jij zegt van lezen... Dat herken ik helemaal
geef m een krant en hij leest m
Tafels zijn moeilijk nu, maar heeft ie m door dan gaat ie ook...

Zijn bio vader heeft kanker en hij ging zijn vader dus even uitleggen hoe kanker ontstaat... ga zo maar door...

Test van Riagg was al zo vreemd en hij haalde zichzelf zo naar beneden qua IQ...
En nu snap ik hoe dat kan...