1

Onderwerp: een barbie zonder benen

Hoi,

Ik ben bezig aan een barbietaart voor mijn dochter. Ik heb nu een bolvorm gemaakt met de repen methode. Die staat nu op te stijven in de koelkast. Ik wil hem morgen verder in model brengen en dan invriezen tot haar verjaardag.
Ze heeft mij een van haar eigen Barbie's gegeven om erin te zetten.
Ik moet dus met die benen een gat prikken in de taart. Hoe doe ik dat??
Ik heb ook wel gelezen dat de benen eraf worden gehaald. Maar gaat dat zomaar dan? Kun je de benen er dan weer aanzetten, of is hij dan na de verjaardag rijp voor de kliko?
Wie kan het me vertellen?

Groetjes Gerien

Re: een barbie zonder benen

Hoi,

Je kunt ook bij bijv. Zeeman zo'n goedkope barbie kopen hoor. Ik heb wel de ervaring dat als je van een echte barbie eenmaal de benen hebt afgehaald dat heel gemakkelijk weer gaat. Je moet niet met de benen een gat prikken in de taart. Wat ik meestal doe is folie om de benen wikkelen, zo blijven ze ook stevig en in vorm en dan voorzichtig een gat in de bol maken en deze er voorzichtig in steken.
Er zijn hier vast nog meer mensen met andere ervaringen, maar ik doe het meestal op deze manier.

ze hebben bij de webshop ook barbie´s zonder benen en met pin. Die prik je zo in je taart.
even zoeken......bijv.  deze http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=162

4

muffin cuffin buffin schreef:

ze hebben bij de webshop ook barbie´s zonder benen en met pin. Die prik je zo in je taart.
even zoeken......bijv.  deze http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=162

Weet ik, maar om nu alleen even zo'n poppetje te bestellen.... :/

Groetjes Gerien

5

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Je kunt ook bij bijv. Zeeman zo'n goedkope barbie kopen hoor. Ik heb wel de ervaring dat als je van een echte barbie eenmaal de benen hebt afgehaald dat heel gemakkelijk weer gaat. Je moet niet met de benen een gat prikken in de taart. Wat ik meestal doe is folie om de benen wikkelen, zo blijven ze ook stevig en in vorm en dan voorzichtig een gat in de bol maken en deze er voorzichtig in steken.
Er zijn hier vast nog meer mensen met andere ervaringen, maar ik doe het meestal op deze manier.

Dank je voor de tips. Misschien ga ik nog wel even bij de zeeman ofzo langs. Ik was al bang dat ik beter niet de benen er af kon halen.

Groetjes Gerien

6

Ik heb de taart nu in model gebracht. Een bolvorm met een stukje erop. (gemaakt in een ruime soepkom)
Hij staat nu in de vriezer. Maar de Barbie die ze gaf heeft te lange benen. Dus komt de rok op een wel erg rare plek.
Ik moet nu dus wel op zoek naar een barbie waar de benen afgehaald kunnen worden!

Groetjes Gerien