1

Onderwerp: Cupcake vullen

Hoi,

Ik was van plan om de cupcakes voor de verjaardag van mijn dochter te vullen met twee verschillende smaken (aardbei en banaan) en om ze vervolgens af te smeren met botercrème in diezelfde smaak. Ik zou dus 4 verschillende dingen moeten maken.
Nu vertelde men hier op de site dat ik niet teveel werk moet maken met zoveel dingen en dat ik de cupcakes gewoon moet vullen met dezelfde als waarmee ik het ook afstrijk.
Ik heb dit geprobeerd met de 'standaardbotercrème'; ik kreeg deze echter niet door mijn spuitje...

Dus mijn vraag kort samengevat:
Wat is een lekkere (kindervulling, zonder chocolade of nootjes) vulling waarmee je de cupcakes ook goed kan afsmeren zonder dat de fondant smelt?

Groetjes, Fraddia

2

Re: Cupcake vullen

Misschien kun je een andere manier van vullen proberen. Ik doe het met een meloenbollenschepje (te koop bij de hema). Je schept er gewoon een bolletje uit, vult dit met je vulling. Je snijdt een klein stukje van het bolletje cake af en zet de deksel er weer op. Dan afsmeren met botercreme of jam (gezeefd) en je kunt het gewoon bekleden. Of er een mooie toef op spuiten.

Botercreme met stukjes fruit is erg lekker. Klein beetje zonder aardbeien om af te smeren.

groeten Annemieke
Cake It

3

Re: Cupcake vullen

Ik gebruik zelf een appelboortje om een gaatje te maken. Dat vul ik dan voor de kinderen met een kloddertje aardbeienjam (gewoon met een theelepeltje erin scheppen) en dan smeer ik af met aardbeienbotercreme (gewone bc van de mix, met een half pakje saromapoeder voor aardbeienpudding erdoor).  :9  Altijd een succes!!!  :Y

Je kunt ipv jam uiteraard ook vullen met de bc. Maar ik zou zoals hierboven ook al gezegd eerst een gaatje maken en niet rechtstreeks met de spuit te vullen. Dat maakt het een stuk makkelijker!

Suc6!  :thumb: