1

Onderwerp: Ervaringen met Alsa Mousse?

Hoi dames,

Hebben jullie ervaringen met de Alsa mousse?

- Mengen jullie met water of melk?
- Hoe stevig wordt dit?
- Geschikt voor als vulling in de taart?

Ik wil dit graag weten omdat ik het anders zonde vind om een grote doos aan te schaffen.  :s

Groetjes,
Lilly

2

Re: Ervaringen met Alsa Mousse?

Kent geen van jullie deze mousse in poedervorm?  :s

3

Ik heb er nog nooit van gehoord! :nooo

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

4

Ja die heb ik wel eens gebruikt. Wij vonden het niet lekker, te chemisch!

5

Thanks Anja! Daar kan ik wat mee :)
Weet je nog in welke smaak dat was?

@ Misty: Dit zijn kant en klare poeders voor het maken van mousse waarbij je enkel water of melk hoeft toe te voegen.

Voor zover ik weet zijn ze alleen verkrijgbaar bij de groothandels zoals Makro en Sligro.
Ze komen in verschillende smaakjes, zoal; Chocolade, Vanille, Kokos, Mango- abrikoos, Citroen, Straciatella, Witte chocoladeen Kiwi-banaan.

Ik hoop dat ik nog wat meer reacties van ervaringen krijg :)

6

Ja het was witte chocolade!!

Overigens is de creme brulee van dit merk (in versverpakking) wel heeeeel erg lekker!

7

ik heb de vanille geprobeerd, ook met patiderr aardbei erdoor, en vond het erg lekker!!
Alleen vind ik dat als je een kleine hoeveelheid maakt het niet erg luchtig op te kloppen is, dus dan kun je met een doos niet veel taarten vullen en is het een dure vulling..

8

Ik heb van de week de kokosmousse gemaakt. Het was erg makkelijk en snel om te bereiden. In 7 min mixen en dan de koelkast in.

De smaak was erg goed :P

Ik had een halve pakje gebruikt, idd omdat het anders een dure vulling wordt. En het werd er niet minder luchtiger door. Ik had wel volle melk gebruikt om te mixen.

Zeker voor herhaling vatbaar :Y

P.S. Een aantal varianten zijn nu in de aanbieding bij de Sligro :D

9

Lilly schreef:

Ik heb van de week de kokosmousse gemaakt. Het was erg makkelijk en snel om te bereiden. In 7 min mixen en dan de koelkast in.

De smaak was erg goed :P

Ik had een halve pakje gebruikt, idd omdat het anders een dure vulling wordt. En het werd er niet minder luchtiger door. Ik had wel volle melk gebruikt om te mixen.

Zeker voor herhaling vatbaar :Y

P.S. Een aantal varianten zijn nu in de aanbieding bij de Sligro :D

Oke, maar als je maar een kleine taart wilt maken, en een half pak tegelijk maakt heb je toch heel veel over?
Dan is het wel erg duur om een half pak te gebruiken, of heb je het restant in de vriezer gedaan om te bewaren voor een andere keer?

10

Het restant hebben ze hier als toetje opgegeten :Y