1

Onderwerp: verwarmen biscuitmix

Hoi!

Ik ga morgen een taart maken van chocoladebiscuit. Omdat ik die van funcakes niet lekker vind heb ik mix bij de tafel van 18 gekocht. Op de pakjes staat dat je de mix en eieren eerst moet verwarmen voordat je het mixt.

Is er iemand hier die ervaring heeft met deze mix? Ik vraag me af of het verwarmen noodzakelijk is. Ik vind het zo'n gedoe..bovendien heb ik geen thermometer. Als het niet echt nodig is doe ik het daarom liever niet.

Dank alvast!

2 Laatst bewerkt door Sonj@ (27-07-2010 15:36)

Re: verwarmen biscuitmix

:think: Ik heb geen ervaring met de mix van tafel 18, maar bij de mix van funcakes 'verwarm' ik de eieren door ze ± 10 minuten in een bak warm/heet water te leggen (met schil en al, niks geen gedoe). Misschien dat ze dat bedoelen?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Dat wordt vaker aangeraden bij het mixen van biscuitbeslag, het is niet persé noodzakelijk, zolang je maar geen koude eieren gebruikt. Kamertemperatuur is voldoende, even in een bakje warm water kan zoals Sonja zegt ook.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Als je biscuit wil maken zonder mix op de traditionele manier, dan moet je het beslag warm en koud kloppen zoals dat heet. Dus suiker + eieren in een kom doen, op het vuur zetten en constant kloppen tot ca. 40°. Dan moet je de kom van het vuur halen en het beslag koud kloppen tot het als een lint van de klopper loopt. Dan voorzichtig de bloem er onder spatelen. Met een mix is dit niet nodig.