1

Onderwerp: Hoeveel pakjes citroen kwark heb je nodig?

vervolg van onderwerp voor een ronde of vierkante vorm van 25cm??

Ik wil het graag maken in 3 lagen dus wil in het midden de lemon curd smeren en de andere 2 lagen de citroen kwark doen.

En hoe begin je ermee: roeren en dan smeren of gelijk erop smeren. En natuurlijk een dijkje van botercreme neem ik aan toch?

2 Laatst bewerkt door Boska (27-07-2010 10:06)

Re: Hoeveel pakjes citroen kwark heb je nodig?

1 bakje per laag van 25 cm rond is net aan vind ik. Ik denk wel dat als je 3 lagen wilt vullen (dus 1 met lemond curd) je wel genoeg hebt aan 2 bakjes. Bij vierkant 25 cm heb je wel meer nodig.
Niet roeren! Gelijk uit het bakje op de taart scheppen en zachtjes glad strijken. Zelf spuit ik nooit een dijkje, maar blijf een cm van de rand af en dat gaat tot nu toe altijd goed.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

3

Re: Hoeveel pakjes citroen kwark heb je nodig?

Boska schreef:

1 bakje per laag van 25 cm rond is net aan vind ik. Ik denk wel dat als je 3 lagen wilt vullen (dus 1 met lemond curd) je wel genoeg hebt aan 2 bakjes. Bij vierkant 25 cm heb je wel meer nodig.
Niet roeren! Gelijk uit het bakje op de taart scheppen en zachtjes glad strijken. Zelf spuit ik nooit een dijkje, maar blijf een cm van de rand af en dat gaat tot nu toe altijd goed.

dank je. ik vind fris en citroen heerlijk. en wil het uitproberen. ik krijg familie op bezoek a.s. zaterdag en wil het maken.