1

Onderwerp: Pearl spray: ik weet het, ik ben écht heel erg dom, maar

denk ik nu goed?

Plotseling heb ik voor volgende week een bestelling voor mijn eerste bruidstaart binnen! Tatatatatatatatadaaaa!!!! Zo leuk om te doen!

Maar... kan ik nu gewoon blanke marsepein eerst met superwhite en dan met bijvoorbeeld Wilton Ivory kleuren en als de marsepein op de taart zit deze spray erop sprayen?

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1320

Of hoef ik de marsepein niet eerst met superwhite te witten, maar kan ik gelijk met Wilton Ivory aan de slag en dan sprayen?

Is deze spray ook te gebruiken op roze, rode bloemen? Of wordt het dan 'te veel'? Over de bloemen kan ik namelijk eventueel ook de cacaoboterspray doen (heb ik al).

Help! Ik wil niet dat het een vlekkerige boel word, ik vind het al doodeng om met zulke lichte kleuren te werken!

Jacqueline

2

Re: Pearl spray: ik weet het, ik ben écht heel erg dom, maar

ik zou het niet over de bloemen sprayen, wordt denk echt te veel. Ik vindt de spray erg fijn maar je hebt echt maar heel weinig nodig.

Het kleuren van de marsepein lijkt me op die manier niet echt logisch. Maar heb hier geen ervaring mee.

succes

Groetjes Nathalie

3

yakefrank schreef:

Is deze spray ook te gebruiken op roze, rode bloemen? Of wordt het dan 'te veel'? Over de bloemen kan ik namelijk eventueel ook de cacaoboterspray doen (heb ik al).

De spray laat een dun zilverkleurig filmpje achter. Ik denk niet dat je dat wilt... Je wilt waarschijnlijk gewoon een glinsterend effect? Dan kun je beter een andere spray nemen. Daar heb ik echter geen enkele ervaring mee, en ook niet met cacaoboter dus echt veel verder helpen kan ik je niet...  :s

4

De pearlspray kan heel goed gebruikt worden op gekleurde bloemen, maarrrrrrr ..... de kleur zwakt hierdoor wel flink af. De kleur wordt feitelijk pastel met een mooie parelmoerglans. En tja, of je dit wilt, hangt natuurlijk een beetje van de taart af. Het kan schitterend zijn, maar 't kan ook net ff to much zijn.
Let overigens wel op de achterzijde van de bloemen. Als je deze niet mee sprayt kunnen deze best naar voren springen.

Op zich heb ik geen ervaring met Wilton Ivory ... dus daar kan ik je niet mee helpen. Wel weet ik dat een blanke marsepein voorzien van een pearlspray een mooie basis vormt die best 'ns al de gewenste kleur zou kunnen hebben.
Met superwhite heb ik geen goede ervaringen (de marsepein vertoont hierdoor m.i. erg veel scheurtjes), dus die gebruik ik zelf ook niet meer.

Als ik jou was zou ik even de proef op de som nemen. Even een klein spraytje op een paar teststukjes en voila .... je ziet direct of dat 't gewenste effect geeft!

Succes!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

5

Hartelijk dank voor jullie reacties! Ik ga hem maar bestellen en dan idd even testen. Dat de kleuren wat 'pastellerig' worden, lijkt me wel mooi op een gebroken witte bruidstaart. Ik heb gelukkig de vrije hand!

Jacq, ik heb je emailtje van gisteren zojuist beantwoord...

Jacqueline

6

Voor wit kleuren gebruik ik altijd half om half superwhite van wilton en Sugar Flair.Dus half vloeibaar en half poeder, dan wordt het niet zo droog als met alleen poeder (scheurtjes) en niet zo klef als met alleen vloeibaar  :)
Als je gebroken wit wilt kan je ook gewoon wat minder witte kleurstof gebruiken. Ivory vind ik al heel gauw beige, daar zou ik mee oppassen. Met pearlspray over licht gekleurd wit bereik je denk ik het beste resultaat. Zoals Glashill zegt: gewoon even testen.
Succes met je eerste bruidstaart  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

Ik maak een 'witte' bruidstaart altijd met half marsepein en half witte fondant en dan sprayen.
Op deze foto kun je effect van 'gekleurd en dan sprayen' een beetje zien. Ik had de witte fondant geschilderd en de kleurtjes waren echt (lelijk) fel, door het sprayen werd het eigenlijk precies goed...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"