1

Onderwerp: Sprayen (pearl)

Hmmmmm.....  :think:

Ik wilde net de letters die ik op het mini-bruidstaartje voor mijn buurmeisje wilde plakken pearl sprayen.....

Had ik niet over nagedacht; door de luchtstroom uit de spuitbus 'vliegen' de letters weg.....

Iemand die daar een handigheidje voor weet? Ik wil wél de letters per se vóórdat ik ze op de taart plak sprayen..... dus pas sprayen op de taart is geen optie.

Ben benieuwd.....  :)

2

Re: Sprayen (pearl)

Even op een velletje keukenrol leggen helpt al enorm. Zeker als je een velletje hebt wat nog een beetje rond loopt, daar de letters 'in' leggen. Anders even tegenhouden met een sateprikker achter de letter.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

En als je het keukenpapier bouwwerk dan ook nog eens op de open deur van je vaatwasser legt...
Dan heb je niet overal glittertjes.
Dat had ik de eerste keer dus wel :rolleyes:
Maar na deze tip van een medeforumer (weet alleen zou gauw niet meer van wie) hou ik alles lekker glittervrij :thumb:

Jammie, jammie!

4

Of het velletje in een bakje leggen ( op de vaatwasdeur ) en dan sprayen

5

@Esther: dank je, je voorgangster zegt hetzelfde.....

Ik denk dat ik ze tegenhoud met een satéprikker, ik zie niet in waarom het anders zou zijn in de (open) deur van de vaatwasser?  :s
Dan is er toch nog steeds de gelegenheid/ruimte om ze 'weg te laten blazen'? :s

6

En aldus geschiedde; ziet er ok uit met die satéprikker  :D

Het aanrecht was ook een beetje pearly, maar dat gaat er súpermakkelijk af. Doekje erover, klaar......

Dat van die vaatwasserdeur snap ik nog steeds niet  :grr: .... ik wil een foto voor de visualisatie.... hahahaha......  :+

haha, ik heb er geen foto van gemaakt de laatste keer.
Misschien een idee voor volgende keer :)

De bedoeling van de open vaatwasserdeur is dat je niet overal glitters krijgt.
Ik bak mijn taart in de keuken en decoreer hem dan aan de eetkamertafel.
De eerste keer dat ik een taart ging besprayen heb ik kranten op mijn werkvlak gedaan, dat was helaas niet genoeg. Buiten de kranten zat ook mijn laptop onder de miniglitters, de vensterbank en het raam :grr:
Toen las ik in een topic dat iemand de taart alijd op de deur van de vaatwasser zet op hem te spayen. Gouden tip :thumb:
Na het sprayen taart van de deur afhalen klep dicht en de volgende keer dat de vaatwasser aan is geweest zijn alle glitters weg.

Dit was dus niet echt een tip om het "wegwaaien" te voorkomen.
Want daar was al een goede tip voor.
Maar een tip om niet te veel spullen onder de glitters te laten komen.

Succes!

Jammie, jammie!

8

Die vaatwasserdeurtruc is om de rest van je keuken glittervrij te houden. Je kan ze natuurlijk ook gewoon in de gootsteen leggen, wel op je velletje ;)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

Het bakje was mijn aanvulling op de al bestaande vaatwasdeur tip ;) en niet heel je aanrecht oid onder de pray en weinig kans op wegwaaien :Y

10

Aha, maar zoals ik in mijn post al zei...... ik wil per se alléén de letters pearl hebben, NIET de hele taart.

Als ik ze op een keukenrolpapiertje (scrabble  :9) leg in de gootsteen of vaatwasserdeur.... waaien ze nog steeds weg volgens mij....

Met de satéprikker ging het goed: op die manier kan ik ze goed/écht op de plek houden.

Die letters waaien volgens mij alleen NIET weg als je ze écht op hun 'plek' houdt, dus ook/zelfs niet als ze in een bakje liggen, dan is er nog steeds ruimte voor wegwaaien.....

Bedankt, voor mij is het gelukt!  :D

11

Ik leg letters en kleine dingen die ik met pearlspray wil spuiten altijd in een taartdoosje, evt. op wat keukenpapier.
Dan zet ik dat doosje buiten op het terras, check even hoe de wind staat en dan sprayen maar...
Als ze dan 'wegwaaien' door de spray, blijven ze in ieder geval in het doosje liggen. Je moet ze hoogstens even terugleggen op hun plek :)

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)