1

Onderwerp: Ik kan geen cake meer bakken, tips aub!!

Nieuwe keuken, nieuwe oven (SMEG) met alles erop en eraan, resultaat... ik kan geen cake's meer  bakken. Ze mislukken allemaal, ook mijn cupcakes!! Geen probleem met biscuit, die zijn goed. Ik heb ook gelijk een kenwood mx275 gekocht, dus aan het mixer ligt het ook niet. Ik gebruik nu hetelucht....... . Wat cupcakes betreft, heb ik de mix van c1000 en de die van nigella gebruik, maar allebei zijn mislukt. Wie o wie heeft een tip voor me??

Alvast bedankt!!

Lisette

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

2 Laatst bewerkt door riteke (18-07-2007 10:18)

Re: Ik kan geen cake meer bakken, tips aub!!

Waarom mislukken je taarten? De kans is groot dat het aan de temperatuur ligt. Je zou eens een oventhermometer kunnen gebruiken om dit te controleren.

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl

3

Riteke, ik heb reeds een oventhermometer gebruikt en de temperatuur van mijn oven en die van de oventhermometer zijn gelijk.... Ik vind het raar dat het bij het bakken van biscuit wel goed gaat en bij cake niet.

Bij cupcakes als ik de temperatuur aanhoudt dat op de verpakking staat voor hetelucht oven dan zijn ze niet gaar en als ik ze langer erin laat zitten dan zit er alleen maar lucht aan de onderkant van de cupcakes. Bij mijn cakes is het ook hetzelfde, als ik ze langer ik laat zitten, zit er een gat in....

Lisette

4

Hoi Lies,

Wat vreemd? Ik gebruik dezelfde oven en de zelfde keukenmachine :D
Maar ik heb geen problemen......

Wel gebruik ik de conventionele stand voor het bakken van cakes en biscuit, dat is die stand met die twee streepjes. Maar ik heb ook wel eens de heteluchtstand gebruikt per ongeluk, en dat ging ook goed, dus :/ ik weet het niet.

Bij biscuit gaat het goed zei je? En het probleem is bij cupcakes dat er lucht onderin zit. Misschien mix je het cakebeslag te lang? 5 minuten is lang genoeg, en dat hoeft niet pers

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Jozien schreef:

Hoi Lies,

Wat vreemd? Ik gebruik dezelfde oven en de zelfde keukenmachine :D
Maar ik heb geen problemen......

Wel gebruik ik de conventionele stand voor het bakken van cakes en biscuit, dat is die stand met die twee streepjes. Maar ik heb ook wel eens de heteluchtstand gebruikt per ongeluk, en dat ging ook goed, dus :/ ik weet het niet.

Bij biscuit gaat het goed zei je? En het probleem is bij cupcakes dat er lucht onderin zit. Misschien mix je het cakebeslag te lang? 5 minuten is lang genoeg, en dat hoeft niet pers

Voor cake is mij geleerd noot hete lucht maar altijd gewone onder en boven(staat bij mij ook in de gebruiksaanweizing) de circulerende lucht is net als het opendoen van de oven of zoiets.

ik zet als ik toch iets met hete lucht doe de oven niet lager maar hou dezelfde temp aan die ze voor conventioneel geven.

wel kijk ik altijd zelf wanneer zhet gaar is en bemoei mij niet met de opgegen tijden.

succes.

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

7

Bedankt voor de tips!! Ik heb mijn oven op conventioneel stand gezet en mijn cup cakes zijn heel goed gelukt!!! Had ik maar eerder gevraagd om tips!!
Dus ik ben weer helemaal blij met mijn smeg-oven.

Lisette

8

Ik bak al jaren cake en heb eigenlijk nooit problemem gehad, maar sinds ik goei boter in de ijskast heb liggen (voor mijn botercreme) en die al  tweemaal heb gebruikt  voor cupcapes zijn ze beide keren mislukt. De keer daarna terug gewone boter gebruikt en dan had ik goede cupcakes.
Heeft hier iemand dat ook al ervaren?

Berichten [ 8 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Ik kan geen cake meer bakken, tips aub!!