1

Onderwerp: gekleurd...

Hallo iedereen,
Ik heb de laatste tijd een aantal hele leuke taarten gemaakt(al zeg ik het zelf). Ook voor vrienden en kennissen. Allemaal waren ze erg enthousiast.
Maar hetgeen waar ik een beetje mee zit, is dat iedereen daarna een tijdje met een rood, groen of blauwe mond zit door de kleurstof in de garnering.
Ik gebruik de mmf (zonodig ge-airbrushed) en luxe botercr

2

Re: gekleurd...

Misschien ligt het aan het merk kleurstof, want ik heb het eigenlijk (op

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik heb dit nog nooit gehad. Gebruik je wel Wilton spullen ? Je hebt ook goedkope kleurstoffen en daar kan je het inderdaad wel bij krijgen. Ik heb Wilton en die heeft dat niet als bijwerking.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

Het is voornamelijk de botercr

5

ik heb het ook al gehad met blauwe botercreme (gekleurd met wilton) - met fondant of marsepein heb ik het nog niet gemerkt.

6

ja ik heb het ook eens met blauwe botercr

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

7

Waarschijnlijk blijft botercreme gewoon lang aan je tanden plakken.

8

Ik heb ook een aantal potjes van Spectrum en voor marsepein of fondant geeft het niet af, ik denk dus dat het gewoon de botercreme is zoals Nicole hierboven al zegt. Wel weet ik dat met de airbrush er veel meer kleurstof op een plaats komt in vergelijking met erdoor kleuren.
Tips om dit om te lossen? Helaas niet....

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

9

Bedankt voor jullie reacties.

Aan gezien ik de botercreme toch wel lekker vind op de taarten. En je er leuke dingen mee kan spuiten. Blijf ik het toch maar gebruiken tot ik een goed alternatief heb gevonden. We blijven experimenteren!! En zolang blijven de eters maar even om elkaars gekleurde tanden lachen.:D :x
Gr.
Mariska.

10

Vast een rare vraag. Maar gaat de kleur uit de mond wel weer snel weg?