1

Onderwerp: Help de taart blijft laag

:( een vriendin van mij... heeft moeite met de taart omhoog te krijgen.. ik gebruik biscuitmix en een mixer en bij mij werkt het prima..... maar zij gebruikt hetzelfde...... en dan blijft de taart laag....... we hebben vanalles geprobeert maar het lukt niet.... heeft iemand tips?????

2

Re: Help de taart blijft laag

even van mixer ruilen, ? kijken of het daaraan ligt?

toen ik een nieuwe mixer gekocht had werden mijn taarten ineens echt veel hoger..

Yummie

3

bedankt voor de tip.... ga het proberen

4

Het kan natuurlijk ook nog aan de oven liggen, dus misschien kan je vriendin met haar mixer bij jou komen. Dan allebei je eigen kapsel bakken met je eigen spullen, maar in dezelfde oven.
Heb je in elk geval een gezellige middag/ avond en als je 2 hoge taarten hebt ook de oplossing van het mysterie. ;)

~ Never waste a good crisis... ~

5

het zou zelfs nog aan je bakvorm kunnen liggen , ik had dit in het begin ook maar bij 1 maat bakvorm dat ie niet hoog werd, na een tip op dit forum een nieuwe bakvorm gekocht en toen ging het prima.

6

Ik heb het 1x gehad met een oude mixerkom. Deze werd kennelijk niet goed schoon ofzo. Nieuwe gekocht en bijna altijd 10cm taarten.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

7

Oven, mixer, bakblik, het kan zoveel oorzaken hebben. Kijk eens goed naar wat je gebruikt, ruil van spullen etc. Dan moet de oplossing vanzelf boven water komen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

dankjewel voor alle tips.... we blijven proberen