1

Onderwerp: vloeibaar fondant

Hoi

Wie heeft voor mijn het recept voor vloeibaar fondat of waar ik dit kan kopen.

Ik heb dit nodig voor de bruitstaart van mijn zus (ze wil geen rol fondant)

wie kan mijn helpen!!!!!!!!!!!!!

Ik heb al veel boeken er over geraadpleegt maar kan het niet vinden.

alvast bedankt jessy

2

Re: vloeibaar fondant

Toevallig heb ik Inge vorige week hetzelfe gevraagd. De rolfondant van pettince is hier niet geschikt voor. Ik weet dat je het moet verwarmen met water en niet alle rolfondant is hier geschikt voor. Inge zou nakijken of zij aan rolfondant kon komen die je wel kunt verwarmen. Ik hoop ook voor jou dat ze het kan vinden. Dan kun je het bij haar webshop bestellen.

groeten Annemieke
Cake It

3

Re: vloeibaar fondant

Ik heb gegoogled naar de vloeibare fondant en vond een paar recepten onder "poured fondant", ik heb stellig de indruk dat dat hetzelfde is!
Dus zolang het nog niet in de shop is:
[url=http://www.ochef.com/744.htm]Recept

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: vloeibaar fondant

Dank je wel voor de recpten

ik ga het wel even vertallen en dan de juisten hoeveel heden op schrijven als het gelukt is dan zet ik het recept wel op mijn weblog.

het zal mooier zijn als je het gewoon van rol vondant kan maken ja.

5

Re: vloeibaar fondant

hoi,

Als ik het goed herinner heeft iemand wel eens fondant in een emmer gekocht bij de makro.
Zij dacht dat het rolfondant was maar het was dus vloeibaar fondant.
ik weet niet meer wie het was en of ze het nog steeds hebben bij de makro.

misschien heb je er iets aan.

groetjes diana

6

Re: vloeibaar fondant

ja hoor dat was ik met die emmer. Maar het was wel in de Makro in Belgie, ik weet niet of ze in Nederland die emmers ook hebben.

groetjes Patricia

7

Re: vloeibaar fondant

ik heb verleden week bij de driekleur in rotterdam nog een emmertje gekocht

groeten,eugenie

cateren is ook gebakjes maken :)

8

Re: vloeibaar fondant

Hai Eugenie,

De Drie kleur, waar zit dat, en is dit echt een kook winkel of meer een winkel voor ingredienten?
Weet je nog iets in onze omgeving waar je veel kan halen of zit er in Zoetermeer nog wat leuks?
Hier in Boskoop zit niets en in Gouda en Alphen is ook niet veel te krijgen.
Tips?

9

Re: vloeibaar fondant

Hallo Wendy

De 3kleur is een molen in Rotterdam vlakbij ommoord/hilligersberg
Als je hier onder adressen kijkt dan heb je het adres,website en dergelijke gelijk te pakken.

In Zoetermeer is ook niets te vinden hoor.

Ik kreeg van iemand een adres in den haag maar daar ben ik niet geweest dus kan ik je er niets over vertellen.


Groeten,Eugenie

cateren is ook gebakjes maken :)

10

Re: vloeibaar fondant

In nederland kan je het ook kopen bij de makro en de ven.

maar daar heb je wel pasjes voor nodig en die heb ik niet.

daar om wilde ik het zelf maken.

groetjes jess

11

Re: vloeibaar fondant

Is dat niet gewoon wat wij glazuur noemen?

Kristien

12

Re: vloeibaar fondant

ook ik was op zoek naar vloeibare fondant, aangezien ik zulke leuke dingen er mee zag in jawel HET boek hoe versier ik een lekker koekje...
Nou waren jullie al tot de conclusie gekomen dat het fondant wat wij kennen niet in de magnetron kan, dus dat hoef ik niet te proberen.
Ben vandaag even bij "de tafel van 18" langsgeweest in Utrecht en daar gevraagd of ze het hadden. Nou nee ze hadden het niet, volgens hun wordt het alleen door professionele bakkers gebruikt omdat het zo moeilijk te verwerken zou zijn???? Het moest exact 37 graden zijn want anders bleef het niet zitten??? Nou geen idee of dat zo is maar ik ben dan toch zo eigenwijs dat ik het zelf uit wil proberen.
Heb nu dus een lieve collega gevraagd om een emmertje vloeibare fondant mee te nemen als die naar de Makro gaat.(hopelijk hebben ze het)  Iemand hier al wel ervaring mee?

Groetjes Marloes

13

Re: vloeibaar fondant

Nee, deze fondant is niet hetzelfde als glazuur, maar lijkt er wel erg op. Ik denk dat je glazuur wel als alternatief kunt gebruiken. Ik doe die gebakjes uit HETBOEK ook met de gewone glazuur en vind dat prima gaan.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar je ervaringen met dat emmertje straks... Ik kan het nl. hier ook krijgen, maar heb nog zoveel dingen om uit te proberen!

Groetjes Evelien

14

Re: vloeibaar fondant

Ik heb zo,n emmertje pas mee genomen bij de ven.
Er staat eigenlijk geen info op of wat dan ook. Ik heb dus maar gewoon wat geprobeerd. Het is vrij stevig stug spul. Ik heb er wat van in een bakje gedaan met een paar druppels water, dit kon ik niet mengen en heb het na dit bericht hier te lezen (toch handig zo'n zoekfunktie ;) ) maar wat verwarmd in de magnatron.

Het middelste gedeelte van de geboortecupcakes heb ik hier mee opgevuld.
Ik vond het erg mooi werken en het leek nog witter dan de gewone icing.
Als ik er meer mee heb uitgeprobeerd dan zal ik mijn ervaring er nog wel even bij zetten.

15 Laatst bewerkt door dutchdecorator (18-06-2006 16:03)

Re: vloeibaar fondant

Hoi wendy ben zeer benieuwd naar je ervaringen ook i.v.m. de kinderworkshop het lijkt me makkelijk spul hopelijk ook makkelijk in het gebruik.
Wat kost zo'n emmertje eigenlijk????
Groet Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

16

Re: vloeibaar fondant

Hoi,

Fondant nooit warmer maken dan lichaamstemperatuur,dan gaat de glans er af.
Gewoon verwarmen ophet fornuis in een pannetje met een dikkere bodem.Afslappen met water en klaar voor gebruik.Na gebruik weg zetten met een laagje water en bij volgende keer gebruik water afgieten en weer verwarmen
Hoop dat jullie hier iets aan hebben

17

Re: vloeibaar fondant

Hai Saskia,

Ik weet niet meer wat ik er voor betaalde, dacht een euro of 4. Het was niet een echt grote emmer hoor. Waarschijnlijk ga ik volgende week even naar de ven/sligro dus ik zal nog effies kijken.

Over de ervaring kan iknog weinig zeggen, heb er niet echt mee gewerkt.
Wel om uit te testen nog even een paar cupcakes overgoten en dat dekte niet super, had het volgens mij ook iets te veel verdund ofzo en ook te warm gemaakt.

Ik wil er nog wel een serieuzere poging mee ondernemen maar ja, tijd h

Re: vloeibaar fondant

Bij molen de hoop in Zevenaar verkopen ze ook mix voor fondant. Om hem gewoon te gebruiken als rolfondant was ik er niet enthousiast over, de marshmallowfondant vind ik veel prettiger werken. Maar goed ik had in mijn enthousiasme een paar zakjes ingeslagen en die heb ik nu gebruikt voor vloeibare fondant en dan ben ik wel erg enthousiast.
Klaar maken volgens gebruiksaanwijzing, even verwarmen in de magnetron, eventueel kleurstof toevoegen en dan de cakejes er in dopen. Het vloeit prachtig uit, heeft een hele mooie glans, wordt snel stevig maar niet keihard. Ik heb er brandweekcakejes van gemaakt voor in mijn klas, de brandweertaart is het uiteindelijk niet geworden maar daar over een volgende keer meer, is wel een heel leuk verhaal. De cakejes zagen er mooi uit en iedereen vond ze lekker.
Een geweldige winkel trouwens die molen de Hoop in Zevenaar, het assortiment wordt steeds uitgebreider en hele aardige behulpzame mensen. Echt een aanrader als je in de buurt bent.