1

Onderwerp: marsepein invriezen?

Ik had via de zoekfunctie gevonden dat je marsepeinen puzzelplaatjes gewoon kunt invriezen dus dat had ik ook gedaan.  Heb nu gisteren mijn winnie the pooh laten ontdooien voor op een taart te leggen en hij begon ongelooflijk te zweten..

Ik weet dat dit normaal is, maar normaal moet dit toch opdrogen?  Hij is nog steeds nat.. er ligt echt een laagje water op. 

Ik heb zondag een puzzelplaatje gemaakt bij de workshop met catherine, en wil deze nu ook invriezen.. maar als deze er ook zo uitkomt zou het zonde zijn. 

Hoe lang kun je ze bewaren zonder invriezen?  en in de koelkast of erbuiten?

2

Re: marsepein invriezen?

Een marsepein puzzelplaatje hoef je niet in te vriezen. als je dat afdekt met bijv. folie en dan in een bakje doet, blijft het heel lang goed.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Als ik het niet invries gaat mijn puzzelplaatje altijd plakken.
Sinds ik het invries en meteen bevroren op de taart zet gaat het wel goed. Misschien komt het door het rare weer dat het gaat zweten...

4

en bewaar je het dan in de koelkast of erbuiten?  en over welke periode van bewaren spreek je dan?  een week, maand, jaar??

5

Ik bewaar het buiten de koelkast, goed afgedekt in een afgelosten plastic bakje... een maand sowieso...

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl