1

Onderwerp: mini taartjes/gebakjes in het vliegtuig

In augustus gaat mijn zusje trouwen in Frankrijk, een taart ter plaatse maken of meenemen lijkt mij een beetje veel gedoe.
Maar ik wil de gelegenheid natuurlijk graag aangrijpen om voor haar iets leuks te maken.
Nu zat ik te denken om mini taartjes te maken (die ronde 2,5 inch)

Ik zat mij echter af te vragen:
-mag ik de mini taartjes meenemen in het vliegtuig
-ik zal ze dan als handbagage mee moeten nemen, gaat dat goed in het handbagagevak?

Heeft iemand ervaring met het meenemen van taart in het vliegtuig?
Ik zou graag tips willen hebben!!!

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

2

Re: mini taartjes/gebakjes in het vliegtuig

Geen ervaring mee, maar volgens mij mag je geen etenswaren meenemen ?!

Kan wel een bom in zitten  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

3

:lol:  :lol:  :lol: kan ze wel in de vorm van een bommetje maken haha

Volgens de site van Transavia mag je wel etenswaren meenemen (rekening houdend met de regels voor vloeistoffen) maar moet je wel kijken naar de regels voor het land mbt het invoeren van etenswaren

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

etenswaren mag je wel meenemen, ik heb altijd wat te eten bij me. je mag geen vloeistoffen en gel meenemen.
je taartjes moeten wel door de bagagescan, zo zien ze of je er toch stiekem vloeistof oid in hebt zitten.

maar goed, taartjes meenemen is toch iets anders dan een boterham, dus ik zou contact opnemen met schiphol  :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Volgens mij mag je ze wel meenemen, maar vaak niet invoeren. Dit hangt van het land af waar je naar toereist. Meer informatie vind je vaak op de site van de douane van dat land.

Maar omdat je naar Frankrijk reist (ook EU) is de kans op bagagecheck vrij klein. Ik zou het gewoon doen.

Jacqueline

6

Ik weet wel dat het invoeren van etenswaren vanuit bepaalde landen naar Nederland absoluut verboden is (o.a door vogelziekte, mkz e.d) en dat er een forse boete opstaat bij overtreding.

Ik heb reeds een mail gestuurd naar het vliegveld voor meer info, ik zal anders ook eens de douane en evt de marechaussee vragen over de regels.

Maar ik dacht, misschien heeft iemand er hier al wel ervaring mee, scheelt een hoop bellen en tijd  ;)

icing smiles

7

tipsytaartje schreef:

etenswaren mag je wel meenemen, ik heb altijd wat te eten bij me. je mag geen vloeistoffen en gel meenemen.
je taartjes moeten wel door de bagagescan, zo zien ze of je er toch stiekem vloeistof oid in hebt zitten.

maar goed, taartjes meenemen is toch iets anders dan een boterham, dus ik zou contact opnemen met schiphol  :Y

Ja, controleren of het misschien ontplofbare taartjes zijn,  chocoladebommen ofzo  :)

Ik denk dat je ze best mee mag nemen, maar of het heel praktisch is...

8

landen als amerika en canada zijn heel streng met het invoeren van etenwaren maar frankrijk is geen punt volgens mij.
In het vliegtuig mag je het ook meenemen aangezien het geen vloeistoffen zijn.

maar houd idd rekening met de bagagescan, en ook in het vliegtuig zelf zou ik het zelf best een risico vinden.
Ik zou ze dan altijd nog voor je voeten neerzetten en niet in de bagagebak boven je hoofd. Daar zit ten eerste altijd veel bagage in en andere passagiers gaan ook tassen erin en eruit halen dus kans dat je doos enigsinds geplet wordt.
En tja, je hebt altijd nog turbulentie he, of het schuiven van de bagage dus ik ben bang dat je een aardig risico loopt met beschadiging.

taart taart taart!

9

Ik heb net een mail van Transavia, het is wel toegestaan in het vliegtuig.
Tja ik heb natuurlijk wel veel risico's op beschadiging, maar ik ga de gok gewoon maar nemen  :Y

Ik zal ze in ieder geval bij mijn voeten neerzetten, ik ga ieder mini taartje verpakken in een doorzichtig kokertje, het geheel dan in een stevige taartdoos en dan maar duimen haha

icing smiles

10

leuk idee om mini taartjes mee te nemen, maak je er nog een foto van?'
oh ja mischien handig om de mail waarin je toestemming hebt uit te printen en mee te nemen voor het geval dat je iemand treft die toch moeilijk gaat doen..

11

tnx Monique, dat is idd wel handig!

icing smiles

12

Zo dacht ik een keer goedkoop wat fondant en marsepein in te slaan in Engeland, maar aangezien ik al een zware tas had en met Easyjet ging (die zeurt als je ruim bagage 1 kilo te zwaar is, maar waar de handbagage onbeperkt zwaar mag zijn  :think: ) had ik ze voor de zekerheid maar in mijn handbagage gedaan... het is immers geen vloeistof. Maar mooi dat het er wel uit werd gehaald en zo de prullebak ingekieperd werd  :/  Dag goedkope fondant   :|
De precieze reden heb ik eigenlijk niet gehoord, maar je kan natuurlijk ontzettend goed kneedbommen van fondant maken, dus ik denk dat dat het was.  :grr:

Forget love, I'd rather fall in chocolate.

13

Ik heb wel een keer een taartje als handbagage naar Barcelona vervoerd.
Heer Bommel had een doosje gemaakt om het onderbordje heen wat precies paste zodat het geen kant op kon.
Ik poch er toch nog een keertje mee ;)!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-B3TWJSVQ.jpg

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

14

Dan moeten we gewoon zorgen dat ik je erheen vlieg dan kan ik ze ook nog eens in de koeling op een veilig plekje voor je bewaren  :P
Ik weet immers onze taartcreaties hoe klein dan ook op waarde te schatten haha  ;)

(Zelf ben ik in september jarig en ga dan kleine minitaartjes aan de rest van de crew trakteren, het is even een gedoe naar en in het vliegtuig maar dan heb je ook wat)

15

Haha, dat zou wel handig zijn Robine! Als je toevallig voor Transavia werkt en in augustus naar Frankrijk vliegt, dan hou ik mij aanbevolen  ;)

Leuk idee hoor om de crew te voorzien van je taartjes!

icing smiles

Ik heb mijn bruidstaartje (klein proef formaat) meegenomen als handbagage.

Maar dat was wel 11 jaar geleden. Toen deden ze nog niet zo moeilijk ;)

Hij moest door de scanner, etc, maar een grapje over gemaakt dat ze wel voorzichtig moesten doen :D ze hadden het nog nooit meegemaakt :lol:

Gewoon boven in het bagageklepje, geen probleem, als je maar zorgt dat ie niet kan schuiven.

Moet lukken dus! veel succes :)

I never met a calorie I didn't like....