1

Onderwerp: Bakblikken laten maken?

Weet iemand of er in Nederland een bedrijf bestaat dat bakblikken maakt?
Ik kreeg zojuist een mailtje van een tv-zender die voor een nieuw programma een levensgrote taart willen maken in een bepaald thema. Nu hebben ze de kleine versie van dit thema op mijn website zien staan, vandaar dat ze bij mij uitkwamen. Nu heb ik al even zitten googlen, maar een bakvorm groter dan mijn eigen oven heb ik nog niet gevonden. Ze schreven dat het ook geen probleem is om het te laten maken, en ik denk ook dat dat de enige optie is.
Misschien weet iemand een bedrijf dat bakblikken op maat maakt?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

Re: Bakblikken laten maken?

buiten dat ik het niet weet, weet ik wel bijna zeker dat dat niet werkt. je moet hoe dan ook meerdere heating cores of iets vergelijkbaars plaatsen.

Als je denkt aan ik zeg wereldrecords grootste slagroomtaart, daar leggen ze ook meerdere sheetcakes aan elkaar. Zo zou dit bedrijf het ook moeten doen denk ik, iets anders lijkt mij niet haalbaar :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik denk ook dat ik dan een groot aantal vierkante taarten tegen elkaar zou leggen. Ik heb eens een teletubbie van 90 cm gemaakt, dat waren ook 5 30cm taarten.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Ja ik denk inderdaad ook dat je gewoon recht hoekige of vierkante biscuits moet gebruiken naast elkaar. Zie je bij cakebos ook altijd.

Suc6

Groetjes Bianca

5

ik vraag me af hoe je het dan gebakken krijgt als het blik groter is dan je oven.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

6

Mag ik even zeggen dat ik razend benieuwd ben na dit project(je)  :Y  :thumb:

7

Thanks voor jullie tips. Het lijkt me ook het meest handig dat ze zelf de vorm gaan snijden uit diverse taarten. Als ze maar niet gaan vragen of ik die taart wil gaan maken....hahahahah

@ Gerda, ik ben alleen bakblikken tegengekomen die groter zijn dan mijn eigen oven. Het bedrijf heeft bij mij alleen info gevraagd. Wie de taart zal gaan maken weet ik niet, maar ik kan me zo voorstellen dat professionele bakkers een grotere oven hebben.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

8 Laatst bewerkt door @ppeltje (22-07-2010 23:10)

Chocoholic schreef:

Weet iemand of er in Nederland een bedrijf bestaat dat bakblikken maakt?
Ik kreeg zojuist een mailtje van een tv-zender die voor een nieuw programma een levensgrote taart willen maken in een bepaald thema. Nu hebben ze de kleine versie van dit thema op mijn website zien staan, vandaar dat ze bij mij uitkwamen. Nu heb ik al even zitten googlen, maar een bakvorm groter dan mijn eigen oven heb ik nog niet gevonden. Ze schreven dat het ook geen probleem is om het te laten maken, en ik denk ook dat dat de enige optie is.
Misschien weet iemand een bedrijf dat bakblikken op maat maakt?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik werk bij Machinefabriek Geurtsen in Deventer en wij werken ook voor de voedingsindustrie. Wij werken met verschillende soorten metaal. Ik kan me dus zo voorstellen dat er ook best bakblikken gemaakt kunnen worden (van een plaat RVS ofzo).
Als ze dit echt willen, kunnen ze het beste even contact opnemen.

Groetjes

Dat is toch een TAART waard!

9

@ppeltje: Bedankt, ik ga dit bedrijf aan ze doorsturen  :thumb: