1 Laatst bewerkt door Rik (21-07-2010 17:23)

Onderwerp: SPOED!!! petal powder en boetseren?

Hallohallohallo!!

Heb effe een spoedje, ik heb zojuist een meisje geboetseerd voor op een taart voor zaterdag.

Heb mijn fondant gekleurd en gemengd met petal powder (ik was in de veronderstelling dat ik tylose had) nu heb ik alles klaar en het lijfje van mijn fondant"meis" zakt in!!!!

Er zitten inmiddels 2 prikkers in en haar hoofd zakt achterover!! Kon ik überhaupt wel gebruik maken van petal powder voor het boetseren??

Wat moet ik nu, wat moet ik nu?? Heb eigenlijk geen tijd meer om d'r opnieuw te maken (of ik moet een nachtdienstje boetseren draaien :s )

Help? Iemand?

"Het leven is niet eerlijk, maar bedenk wel: soms is het oneerlijk in jouw voordeel" Peter Ustinov

Re: SPOED!!! petal powder en boetseren?

nachtdiensten zijn in deze wereld heel normaal hoor :Y

ik zou dr iig overnieuw doen :/

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ja, ik zal er wel aan moeten geloven denk ik!! :grr:

Maar kan je voor het boetseren eigenlijk wel petal powder gebruiken?

"Het leven is niet eerlijk, maar bedenk wel: soms is het oneerlijk in jouw voordeel" Peter Ustinov

4

Ik gebruik ook de petal powder van JEM, dat is gewoon tylose. Heb je wel de tylose erdoor gekneed en vervolgens even laten rusten in een luchtdichte verpakking (huishoudfolie ofzo). Heb je Pettinice fondant van Bakels? Als je die 5 seconden in de magnetron doet, wordt ie daarna sneller hard. Dan zou ik eerst het lijfje boetseren en meteen een stukje spaghetti erin (of een cocktail prikker). Dan rustig aan het hoofd boetseren en even wachten tot het lijfje en het hoofdje iets steviger zijn (een uurtje). Dan het hoofdje op het lijfje met een beetje eetbare lijm (je petal powder met een beetje water, goed mengen, uurtje laten staan).

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

Ik heb hetzelfde probleem nu ik Jem Petal Powder gebruik.
Mijn boetseersels worden niet goed hard en zakken in, echt lastig!!!
Hiervoor gebruikte ik gewoon Tylose uit van die ronde platic bakjes, daar kon ik meteen mee boetseren, nadat ik mijn fondant even ingepoederd had.
Toen die bakjes op waren bestelde ik Tylose en kreeg dat Jem Petal Powder.
Ik ben daar echt niet tevreden over en vraag me af of dat eigenlijk voor iets anders bedoeld is.
Bv voor Cutters en niet voor poppetjes ed boetseren????