Onderwerp: [GEVONDEN] Macaroons
Ik ben opzoek naar iemand die Macaroons maak met van die leuke felle kleuren of waar ik ze kan kopen ook goed
Wie kan me helpen?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » [GEVONDEN] Macaroons
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik ben opzoek naar iemand die Macaroons maak met van die leuke felle kleuren of waar ik ze kan kopen ook goed
Wie kan me helpen?
Je kunt ze kopen bij een (grotere) V&D of bijenkorf.
Ze zijn ook goed zelf te maken! Onder andere het boek 'hoe word ik een goddelijke huisvrouw' bevat verschillende makronenrecepten, en anders google op makronen en de eerste hit levert al een recept op!
Groetjes
Anne
Ze zijn ook goed zelf te maken! Onder andere het boek 'hoe word ik een goddelijke huisvrouw' bevat verschillende makronenrecepten, en anders google op makronen en de eerste hit levert al een recept op!
Makronen zijn wat anders dan macarons
Ik weet dat ze macarons verkopen bij Hanos, wel in de diepvries. Verder zijn er niet zo heel veel verkooppunten te vinden, in ieder geval niet via internet. Er zullen wel banketbakkers zijn die ze verkopen denk ik.
Bij Cook&Co verkopen ze trouwens een pakketje om zelf macarons te maken. Inclusief recept.
Ik heb nog een recept gevonden:
http://www.fancy.nl/2010/03/05/yummie-macarons-recept/
Ojee, ik krijg er gelijk trek in als ik al dat vrolijks op een bordje zie!
Nou eigenlijk ben ik niet echt van dat soort dingen maken ben allang blij dat taarten me lukken hoe makkelijk dit ook kan zijn.
Niet iemand die ze maakt hier op het forum en verkoopt ?(A)
x
Makronen zijn wat anders dan macarons
![]()
Ik weet dat ze macarons verkopen bij Hanos, wel in de diepvries. Verder zijn er niet zo heel veel verkooppunten te vinden, in ieder geval niet via internet. Er zullen wel banketbakkers zijn die ze verkopen denk ik.
Bij Cook&Co verkopen ze trouwens een pakketje om zelf macarons te maken. Inclusief recept.
Ik bedoel echt wel degene die jij bedoelt! Het gaat erom dat je de franse versie van die dingen bakt. (zo wordt het meestal aangeduid).
http://kokenindebrouwerij.blogspot.com/ … tober.html
Het gaat erom dat er flink wat eiwitten, (poeder)suiker en amandelen of andere gemalen noten inzitten.
En ik weet wel waar ik het over heb, ik bak al meer dan 10 jaar, al lang voordat ik met taarten decoreren begon!
Groetjes
Anne
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 56&p=2
Op de 2e pagina vind je het recept
En ik weet wel waar ik het over heb, ik bak al meer dan 10 jaar, al lang voordat ik met taarten decoreren begon!
Groetjes
Anne
Zo, zo....nou, nou....
Ehm... Oke
Ik zal binnekort de vd enz eens inlopen.
Maar niemand van het forum die het leuk vind
dit te maken voor de verkoop?
Groetjes
Groetjes
AnneZo, zo....nou, nou....
![]()
Vanwaar deze reactie?
Ik wil alleen even zeggen dat macarons in het Nederlands makronen zijn! En dat ik niet zomaar wat typ.
Groetjes
Anne
Annelies schreef:En ik weet wel waar ik het over heb, ik bak al meer dan 10 jaar, al lang voordat ik met taarten decoreren begon!
Groetjes
![]()
Vanwaar deze reactie?
Ik wil alleen even zeggen dat macarons in het Nederlands makronen zijn! En dat ik niet zomaar wat typ.
Groetjes
Anne
Vanwaar mijn reactie?
Omdat de toon de muziek maakt
Het gebruik van smilies kan soms het antwoord wat vriendelijker maken en komt het niet zo bot over......
bakken voor anderen????
[move]----> TD algemeen
ze wil toch dat andere ze voor haar gaan bakken? Dan stond ze goed toch?
Annelies schreef:En ik weet wel waar ik het over heb, ik bak al meer dan 10 jaar, al lang voordat ik met taarten decoreren begon!
Groetjes
![]()
Vanwaar deze reactie?
Groetjes
Anne
Ik geloof echt wel dat je weet waar je het over hebt, maar dat wil dan nog niet zeggen dat je weet hoe je het schrijft. Makronen zijn gemaakt van kokos, macarons dus van amandelen. En ik weet ook waar ik het over heb, ik heb ze namelijk beide al eens gebakken Je kunt ze wel makronen noemen (Franse dan) maar macarons is in Nederland toch echt de meer gangbare benaming
Sorry fairydust dat wij je topic vervuilen
Ik zie dat je inderdaad vraagt of iemand ze bakt voor de verkoop, dus stond je eigenlijk goed. Ik zal je zo weer even verhuizen.
Ik ken wel een patissier die ze maakt en dus ook verkoopt. Niet goedkoop, maar dat zijn ze meestal niet! Je kunt 'm vinden op dreams of magnolia.nl (aan elkaar dan of ff googlen!)
Ik geloof echt wel dat je weet waar je het over hebt, maar dat wil dan nog niet zeggen dat je weet hoe je het schrijft. Makronen zijn gemaakt van kokos, macarons dus van amandelen. En ik weet ook waar ik het over heb, ik heb ze namelijk beide al eens gebakken
Je kunt ze wel makronen noemen (Franse dan) maar macarons is in Nederland toch echt de meer gangbare benaming
Dan hebben al mijn bakboeken het verkeerd 'vertaalt' Maar ik ken makronen zowel met kokos als amandelen (of bijv. pistachenoten). En overal in de kookboeken die in mijn bezit heb (veelal uit het engels vertaald) staat er makronen
. We hoeven m.i. niet overal de Engelse benaming voor te gebruiken
als er een goede vertaling voor is!
Maar goed, ik hoop dat de topicstarter iemand kan vinden die ze voor haar wil maken!
ik begreep dat als ze gekocht konden worden, ze ze wilde kopen, niet per se van iemand van hier, vandaar de move.
verder als je op de namen zoekt, worden ze door elkaar gebruikt.
volgens mij wordt met (kokos)makronen over het algemeen het volgende bedoeld:
met zo;n soort ouwel rondje eronder
en met macarons wordt over het algemeen dit bedoeld:
waar martha steward en carrie van carriescakes ook vaak hun prachtige taarten mee decoreren
Moet deze afbeelding effe bij
Prachtig he? En dat niet alleen, ze zijn ook zooooo lekker
Nog ff @cake-in-a-cup: Macaron is de Franse naam. Het Engelse woord is macaroon. En je hebt gelijk hoor, als je zoekt op makronen vind je heus wel deze koekjes. Maar moet je het aantal hits op google maar eens met elkaar vergelijken voor de twee woorden, dan weet je dat macaron toch te meest gebruikte benaming is en er met makroon meestal de kokosvariant bedoeld wordt.
Hier een link van één van mijn favoriete sites op het gebied van patisserie, saisonnier, hierover:
http://www.saisonnier.net/index/saisonn … 189/id/646
Cool... ga ze ook proberen...
Zeg Emine als ze je lukken kan ik ze dan bij jou bestellen?
Zeg Emine als ze je lukken kan ik ze dan bij jou bestellen?
![]()
Tuurlijk meid... voor jou altijd
Misschien dat je op Bakerella.com ook inspiratie op kan doen voor macarons.
Of bij mytartelette.com en dan naar recipe en macarons
Zien er super uit!
*Denkt verdorie weer iets op m'n to do list om te maken*
Of bij mytartelette.com en dan naar recipe en macarons
Zien er super uit!
*Denkt verdorie
weer iets op m'n to do list om te maken*
ik weet hoe je je voelt meid... Heb inmiddels 3 a4tjes vol met TO DO voornemens
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » [GEVONDEN] Macaroons