Onderwerp: Hello, it's me
Hoi allemaal,
Zoals jullie kunnen zien heb ik me al een tijdje geleden aangemeld op deze site en ben ik hier ook best actief.
Maar ik denk laat ik me toch eens even voorstellen.
Ik ben Araucaria, 42 jaar, getrouwd en moeder van 2 heerlijke pubers (14 en bijna 13).
Door omstandigheden is deze taartenhobby op mijn pad gekomen. Ik ben namelijk rugpatiënt en na 2 operaties en diverse behandelingen ben ik dit nog altijd. Maar ja, dan zit je dus thuis, slikt pijnstillers waardoor je niet auto mag rijden en je wereldje wordt maar kleiner. Dus om uit dat cirkeltje te komen toch op zoek naar iets om om handen te hebben.
Lief zei doe een cursus, maar ja, met die pijnstillers is ook het concentratievermogen behoorlijk teruggelopen dus echt boven de boeken zitten (of veel liggend in mijn geval) was geen optie.
Op een dag zei ik: ik ga wel taarten bakken; dat doen een aantal van mijn lotgenoten ook.
Daar waar lief het aanvankelijk niet zag zitten (je kan toch niet elke week een taart voor ons bakken en mijn reactie: ach misschien wel lukt het wel en willen mensen misschien zo af en toe een taartje bij me bestellen, reactie lief; nou dat zal zo een vaart niet lopen; ik: ach, al heb ik er 2 gebakken, ben ik toch lekker bezig geweest).
En zo ontstond het!
Het ideale van deze hobby in mijn situatie: je kunt elke taart in etappes in elkaar zetten. Ik kan dus veel tussendoor liggen. En tijdens dat liggen doe ik weer inspiratie op op internet en zit ik dus op dit forum.
Inmiddels hebben toch al wat mensen mij weten te vinden en dat doet me goed. Niet alleen dat ze mijn taarten mooi én lekker vinden en dus bestellen, maar natuurlijk ook de afleiding die dat met zich meebrengt.
Nou, dat is zo ongeveer mijn verhaal.
Natuurlijk blijf ik hopen dat het met mijn rug ooit nog beter wordt maar, het taarten bakken blijft er in. En wie weet waar het nog toe komt als het inderdaad met mijn rug nog goedkomt!
Tot ziens op dit forum!
gr. Araucaria
ps: mijn lief is inmiddels overtuigd; hij helpt me zelfs zo nu en dan met de zwaardere klussen (marsepein kleuren), denkt mee tijdens projecten én heeft aangeboden mij te helpen met de bruidstaart die ik naar alle waarschijnlijkheid voor eind september moet maken. Lief he?!
Voor leuke, lekkere en originele taarten!