1

Onderwerp: zand plakken op de taart

ik ga morgen een schelpen taart maken.
nu was de vraag hoe je de basterdsuiker het beste vast kunt plakken op de taart.
zodat het een beetje strand lijkt.
alvast heel erg bedankt

carpe diem

2

Re: zand plakken op de taart

op de plek waar het zand moet komen kun je met een kwastje het water aanbrengen, daarmee blijft de suiker goed plakken.

succes :)

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

ok heel erg bedankt voor je snelle antwoord.
het is ondertussen weer een maand of 2 geleden dat ik een taart gemaakt heb dus moet er weer even inkomen.

carpe diem

mag ik heel eerlijk zeggen dat ik het niet zo snap waarom mensen hier suiker op hun taart doen? Ik heb het zelf 1 keer gedaan met fijn gestampte biscuitje en die door een zeef op de taart gezeefd. Leek echt op zand en is ook niet nog een letterlijke extra hap suiker :think:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

ja tuurlijk mag je dat zeggen  :D
gebruik je dan de goedkoopste biscuitjes?
ik dacht altijd dat ze basterdsuiker gebruikte en wist niet dat je daar ook iets anders voor kon gebruiken.
heel erg bedankt voor de tip.
dan ga ik dat proberen ipv basterdsuiker.
doe je dat ook gewoon met een klein beetje water wast zetten op de taart?

carpe diem

6

Volgens mij worden er ook wel lange vingers voor gebruikt.

ja lange vingers kan idd ook.
ik pak inderdaad gewoon de goedkoopste biscuitjes, volgens mij maakt merk weinig uit.

Zeven is wel echt van belang zodat je de wat grovere stukken eruit zeeft, dan lijkt het net echt zand.

en plakken met water ja, heeeeeel klein beetje vochtig maken :)

groetjes Tirza     

8

Bastogne kan ook, voor een wat donkere kleur zand.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar koekjes ipv pure suiker, maar da's natuurlijk persoonlijk :)

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp en tips.
ik ga morgen proberen met de biscuitjes.
ik ga voor het eerst een stapeltaartje maken en wilde graag mijn schelpenmal uitproberen.
ik ga hem natuurlijk showen als hij klaar is.
:D

carpe diem

10

Worden die biscuitjes dan niet hartstikke soppig als ze in de koelkast hebben gestaan??

Ik heb zelf voor morgen ook een taart op het 'programma'  staan waar ook strand op moet..Had zelf ook al aan koekjes gedacht, maar dit wordt toch helemaal zacht in de koelkast?

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

ik heb er spritzen opgedaan.
ik weet niet of ze soppig zijn geworden ik heb me ma er eigenlijk niet over gehoord.

carpe diem

12

Jap...ik gebruik ook altijd kruimels van koekjes als zand.

Zie www.irenes-suikercreaties.nl voor zelf taarten en cupcakes maken in een workshop van Irene's SuikerCreaties in Eindhoven.

13

Zelf zou ik het met eetbare lijm plakken inplaats van met water...

14

het wordt niet soppig hoor  :nooo  Zoooo nat moet je het niet maken, gewoon licht vochtig en dan je kruimels erop strooien :Y

groetjes Tirza     

oreo`s zijn ook super voor zwart zand....

16

zonde voor de oreo s ..die zijn zo lekkerrrrr :lol:

Groetjes Sandra & Yvonne
www.salad-six.nl

17

Ik gebruik er Bastogne koeken voor , echt heerlijk !!

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/