1 Laatst bewerkt door @lice (18-07-2010 11:36)

Onderwerp: mijn derde probeersel

Hallo

Nu durf ik het aan om mijn taartje aan jullie te laten zien, de andere twee durf ik niet.
Vandaag mijn derde taartje afgemaakt. Het viel nog niet mee, de fondant schuurde me, de mokabotercreme wilde ik als vulling met kersenjam en tevens als afsmeersel maar helaas was deze te nat, snel nieuwe botercreme gemaakt en met deze heb ik de taart afgesmeerd.
Over de schelpen ben ik nog niet helemaal tevreden over omdat ze nog niet de kleur hebben die ik wilde.
Ik heb deze geverfd erg veel werk vond ik.
Het wordt steeds leuker vind ik om een taart te maken, krijg er steeds meer lol in.

Hoe maken jullie de schelpen?
Kun je die ook maken met zo'n marmer effect van fondant?
Dank jullie wel om dit taartje te bewonderen.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7YRO64TJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CLLOZIRG.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OFM7QSSB.jpg

2

Re: mijn derde probeersel

De schelpen ziet er schitterend uit! Ik weet niet wat je er niet goed aan vind...?
Prachtige taart!

3

Bedankt voor je reactie nice lady
Op de foto's zie je het niet goed, maar omdat ik het geverfd heb hebben ze witte randjes. Misschien ben ik zelf wel te kritisch :Y . Hier op het forum heb ik mooie schelpen gezien, ik denk dat ze deze gemaakt hebben met verschillende kleuren fondant en deze samen gevoegd.

4 Laatst bewerkt door Marinina (18-07-2010 11:39)

mooi taartje, zou wel wat  minder zand doen.
schelpen kun je idd doen met 2 of 3 kleuren fondant, strengetjes beetje ineen frommelen en in je mal stoppen !

Vind je schelpen trouwens wel erg mooi met dat blauw erop !!

5

Wauw, ik vind je schelpen juist erg echt lijken! Op de foto zien ze er super mooi uit! Heel leuk taartje!

6

Het is dat je zegt dat je de schelpen zelf hebt geverfd maar ik vind ze echt super!!

Groetjes Esther

7

super mooi! erg gaaf gedaan.

feestvantaart.webs.com Een taart voor ieder feest!

mijn vriend kijkt net even mee en zegt een taart met echte schelpen, wie doet dat nou. ;)
Groter compliment kan denk ik niet toch?

9

ik vind de schelpen ook erg goed gelukt!! leuke taart!

10

Hartstikke bedankt voor jullie reacties.

Marinina, bedankt voor je tips, ik zal de volgende keer iets minder zand (koekjeskruimel) erop doen. Ik heb de taart op een gewoon bord staan en wil deze een beetje camoufleren met het zand. Ik heb nog geen cakeboard :(  (ik weet niet hoe het precies heet).

11

Wauw wat een prachtige schelpen, net echt! :D

Ik vind dat zand op het bord juist heeeeel erg leuk, maakt het helemaal af!
Ik vind niet dat er teveel zand is, want het meeste is toch gewoon een beetje ter versiering :)

Je moet niet zo kritisch zijn hoor, die schelpen zijn echt fantastisch!!
En je taartje ook  :Y

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

13

Ik vind deze taart er super uitzien!
Past goed bij het weer :cool:

14

Ik vind je schelpen juist net echt lijken! Ik dacht even dat je echte schelpen erbij had gelegd! Iets minder "zand" zou de taartmeer recht doen. Verder erg mooi!

Als je het niet zeggen kan, bak het dan!

15

Ik vind hem erg mooi, de schelpen zijn toch hartstikke goed gelukt
En zo half op de taart , dat zand-effect vind ik ook erg leuk gedaan
Mooi hoor  :thumb:

16

haha je derde taart? Nou hij is fantastisch geworden...
de schelpen zijn schitterend... dus gewoon doorbakken en showen zou ik zeggen ;)

Happiness is a CAKE!!

17

prachtige schelpen hoor! Zij zijn net echt!!  :thumb:  niet zo onzeker zijn hoor! Gewoon lekker blijven taarten maken en hier posten!

18

Wat lief allemaal jullie berichten. Maar ja, dat is een probleem van mij :)  ik wil als ik iets doe, gelijk helemaal goed doen. Met taarten maken wilt dat nog niet helemaal lukken.
Maar ik vind het steeds leuker worden om een taart te maken en te verzinnen wat ga ik nu voor een taart maken.
Op het forum kan ik heel veel inspiratie opdoen, prachtige taarten worden er gemaakt. :Y

19

Prachtige taart!
De schelpen vind ik erg mooi, heb je die van blank helemaal geschilderd? Want dat lijkt me een enorme klus.

~ Never waste a good crisis... ~

20

Nou ik neem mijn petje voor je af!!

wat een mooie taart en dan zeg je dat je nog niet zolang bezig bent kan het bijna niet geloven!

Super!!

Liefs Joke

Er is elke dag reden voor een nieuwe taart!

21

Wat een schitterende schelpen! Je zou zo zeggen dat het echte schelpen zijn.  :lol:

Stressed spelled backwards is desserts

22

WOW wat een prachtige schelpen!! ik dacht even dat het echte waren!

Groetjes en fijne dag!
Kruimel

23

Jultie schreef:

Prachtige taart!
De schelpen vind ik erg mooi, heb je die van blank helemaal geschilderd? Want dat lijkt me een enorme klus.

De schelpen waren wit, ik heb ze daarna geschilderd (3x over gedaan). Ik heb er een avond werk aangehad. De kinderen lagen in bed er was niets op Tv en manlief was werken, niemand die mij lastig viel. Alleen mijn oudste zoon (5 jaar) is wel drie keer naar beneden geweest omdat hij toch wel erg graag de schelpen wilde zien, vond het prachtig, hij kon ook niet wachten wanneer hij een stukje van de taart mocht

24

ik vindt hem prachtig
maar van wat maak je dat zand van koek kruimels

25

debbyxx schreef:

ik vindt hem prachtig
maar van wat maak je dat zand van koek kruimels

Dankjewel, ja ik heb hem van koekkruimels gemaakt (Digestive crunchy)