1

Onderwerp: bruidstaart in frankrijk

hoe zal ik het meegeven?
een broer van een vriendin trouwt. nu gaat mijn vriendin zijn bruidstaart maken. ik lever alles aan wat ze nodig hebben, zowel materiaal als ingredienten.
hij trouwt op een zaterdag. dinsdagochtend moet ik alles meegeven.
als ik maandag de biscuits bak gaan ze dinsdag mee en kunnen ze woensdagavond ingevroren worden. vrijdagavond kunnen ze dan ontdooid worden en zaterdag gegeten.
ze willen een botercreme vulling. deze wil ik zondag maken en direct invriezen. hij wordt danmeegenomen in de koelbox met heel veel koelelementen. volgens mij kan het geen kwaad als het ontdooit en weer opnieuw ingevroren wordt, aangezien botercreme behoorlijk lang goed blijft.
heeft iemand nog andere ideeen hierover, of lijkt dit de beste oplossing. ik hoor het graag!
alvast bedankt.

2

Re: bruidstaart in frankrijk

niemand :(

3

Is het niet handiger om de taart hier alvast te maken en dan in te vriezen of woont jouw vriendin ook in Frankrijk?

4

het is 8 uur rijden, ik denk dat de taart dat niet haalt, maar mijn vriendin is 2 dagen voor de bruiloft in frankrijk en wilt m daar dan met haar moeder maken.

5

Ik weet niet of je botercreme 2 x kan invriezen, maar ik begrijp dat hun zeg maar de hele taart gaan maken en dat jij zorgt dat de decoratie en biscuits klaar zijn ??

Misschien kan je haar vertellen hoe ze botercreme maakt, dat zou toch moeten lukken.

succes !!

6

Toch denk ik dat als je de taart vers maakt, invriest en gewikkeld in heel veel koelelementen dat het wel goed moet gaan hoor. Of vers meenemen en dan daar gelijk in de vriezer!

Optie is ook zoals al geschreven de droge ingrediënten voor bc meegegeven en uitleggen!

Veel succes voor je vriendin!

7

Ik heb een taart meegenomen naar Polen. Week van te voren gemaakt (vulling botercrème). Goed bevroren in de auto, 1e rit 8 uur. Toen 1 dag in de koelkast, 2e rit 4,5 uur. Weer in de koelkast en 's avonds aangesneden.
Taart was heerlijk!!! Nog 3 dagen van gegeten en ook de laatste dag smaakte hij nog erg lekker.
Mijn dochter heeft een taart meegenomen naar Roemenïe. 13 uur in de auto, overnachting, volgende dag weer 12 uur in de auto. Ze hebben er daar 4 dagen van gegeten en iedereen vond de taart even lekker.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

8

Als je vriendin de taart écht liever zelf wil maken, dan zou ik ook er voor kiezen om dan de botercrème ook door haar zelf te laten maken; just to be on the safe side :Y

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)