Onderwerp: invriezen????
Ik wil 4/4de gebak gaan maken, maar vraag me af of je die kan invriezen?
Ik vries nml biscuit altijd wel in, maar toen ik laatst cake had ingevroren, was de taart daarna niet weg te krijgen!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » invriezen????
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil 4/4de gebak gaan maken, maar vraag me af of je die kan invriezen?
Ik vries nml biscuit altijd wel in, maar toen ik laatst cake had ingevroren, was de taart daarna niet weg te krijgen!
wat is het verschil tussen 4/4 gebak en cake? Ik maak zo altijd cake en die is idd prima in te vriezen!!
invries-vragen----> TD algemeen
Ik vries bijna alle cakes ( en ik maak veel verschillende soorten) altijd in, gaat prima! Wel even goed inpakken in plasticfolie hoor!
4/4 cake, of pound cake is een cake van gelijke hoeveelheden ei, boter, suiker en bloem.
Mag ik even iets vragen ?
Als je zegt wel goed inpakken. Is dit dan voldoende als ik deze volledig omwikkel met huishoudfolie? En hoe kan ik het dan het beste doen om te laten ontdooien?
Sorry dat ik even mee vragen stel Dee maar misschien heb je hier ook iets aan. Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik jouw toppic ook gebruik.
groetjes
Ik pak ze altijd in met twee lagen huishoudfolie en een laagje aluminiumfolie.
Ontdooien doe ik gewoon op het aanrecht zonder alu-folie, of de avond ervoor in de koelkast.
kan het ook gewoon in een klein pendaalemmerzakje of is het echt beter om het in huishoudfolie te doen?
komt er dan mss minder vocht bij ofzo?
Hmm...misschien heb ik m dan toch niet goed ingepakt laatst. Had "gewoon" cake van cakemix gebakken en die was echt hard, droog en taai........
Ik pak ze wel altijd in als ze enigszins afgekoeld zijn, dus geen uur op het aanrecht hebben gestaan. Op die manier blijft alle vocht in de cake en kan hij niet gaan uitdrogen.
Wil je anders mijn cakerecept?
@fibi
Ik zou geen pedaalemmerzakje gebruiken, tenminste niet als het van hetzelfde materiaal is als die krakende boterhamzakjes.
Ze zijn namelijk redelijk poreus. Niet zo poreus dat er water doorlekt, maar poreus genoeg om een cake (en ook fondant) compleet te laten uitdrogen.
Ja ik wil graag je recept! Ik probeer graag iets nieuws, want je moet alles een keer geproeft hebben he?!
Het is heel makkelijk hoor, maar als je het goed maakt zoals het hoort heb je echt één van de lekkerste cakes!!
Klop 250 gram boter met 250 gram suiker tot de boter wit is. Eventueel iets verwarmen.
Dit is heel belangrijk, dus neem er echt de tijd voor, ik klop de boter meestal een minuutje of 8 à 10.
Dan 1 voor 1 vier eitjes erdoor kloppen en de volgende pas toevoegen als het eitje helemaal is opgenomen in het mengse.
Ook tussendoor de kom goed schrapen!
Dan 200 gram bloem en anderhalve theelepel zout erdoor zeven en nog even goed kloppen.
In een voorverwarmde oven op 150 graden in een beboterd bakblik met bloem bestoven, ongeveer een uurtje bakken.
Hallo allemaal,
Bedankt voor de info. Ik ga het zeker de volgende keer ook eens proberen.
Suikertaartjes - Suuz: Ik heb jouw receptje ook even opgeslagen.
Bedankt
Ik pak ze wel altijd in als ze enigszins afgekoeld zijn, dus geen uur op het aanrecht hebben gestaan. Op die manier blijft alle vocht in de cake en kan hij niet gaan uitdrogen.
Wil je anders mijn cakerecept?@fibi
Ik zou geen pedaalemmerzakje gebruiken, tenminste niet als het van hetzelfde materiaal is als die krakende boterhamzakjes.
Ze zijn namelijk redelijk poreus. Niet zo poreus dat er water doorlekt, maar poreus genoeg om een cake (en ook fondant) compleet te laten uitdrogen.
thnx voor de info. meer huishoudfolie kopen dus
de pendaalemmerzakjes gaan gelijk weg
Het is heel makkelijk hoor, maar als je het goed maakt zoals het hoort heb je echt één van de lekkerste cakes!!
Klop 250 gram boter met 250 gram suiker tot de boter wit is. Eventueel iets verwarmen.
Dit is heel belangrijk, dus neem er echt de tijd voor, ik klop de boter meestal een minuutje of 8 à 10.
Dan 1 voor 1 vier eitjes erdoor kloppen en de volgende pas toevoegen als het eitje helemaal is opgenomen in het mengse.
Ook tussendoor de kom goed schrapen!
Dan 200 gram bloem en anderhalve theelepel zout erdoor zeven en nog even goed kloppen.In een voorverwarmde oven op 150 graden in een beboterd bakblik met bloem bestoven, ongeveer een uurtje bakken.
Ik ga jou recept ook eens proberen.
Maar voor wat voor een maat bakblik is jou recept?
En als ik een kleinere of grotere taart wil maken, hoe kan ik uitrekenen hoeveel ik dan nodig heb.
Groetjes Marianne
Jeetje, ik gebruik dit meestal voor een 6 inch vierkant...
En om het mezelf makkelijk te maken reken ik alleen in veelvouden van deze variant, dus 500 gr boter, 1 kilo boter of 7,5 kilo boter...
Als ik iets teveel heb (beter teveel dan te weinig) bak ik gewoon een kleiner cakeje extra. Dat komt altijd wel op
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » invriezen????