1

Onderwerp: Snelle vraag bruidstaart

Ik heb een paar gumpaste roosjes (met blaadjes) die op een bruidstaart moeten. De taart moet in de koelkast vanwege slagroomvulling.

Kan het kwaad als ik de roosjes er nu al op doe? Of kunnen die roosjes echt niet in de koelkast?

M'n koelkast staat op de warmste stand...

2

Re: Snelle vraag bruidstaart

zijn de gumpaste blaadjes gekleurd? die kunnen misschien wat kleur afgeven op je witte bruidstaart later als hij gaat zweten [als je hem uit de ijskast haalt]

tenzij alles wit is dan lijkt het me geen probleem.

3

ze zijn roze...

4

ik zou het later doen dan, gewoon voor de zekerheid.
ligt er ook weer aan hoe je ze erop doet, misschien raken de blaadjes de cake helemaal niet aan dan kan het wel. nou lekkerduidelijk dit haha
good luck, en laat een foto zien van het resultaat... ben nu wel heel nieuwsgierig natuurlijk!!! :)

5

Leg ze er toch maar morgenvroeg op. En dan volgt uiteraard de foto!  :9

6

Oja nog een ander vraagje: ik heb een kant en klaar bruidspaartje die op de rand van de taart kan zitten. Hoe maak ik die vast? Of is het gewoon neerzetten en hopen dat ze er niet vanaf pleuren?

7

zelf nooit gedaan.. denk wel dat ze braaf blijven zitten die twee toch? 
je kan het misschien met wat royal icing vastplakken. maar lijkt me niet echt nodig. iemand anders hier ervaring mee?

8

Gewoon neerzetten heb ik al geprobeerd, maar dan hebben ze wel de neiging om eraf te springen.

Ik denk dat ik ze gewoon net voor het aansnijden van de taart erop zet en dat ze netjes blijven zitten tot de foto's gemaakt zijn.

Ik zou de roosjes er later pas op zetten. Ook vanwege het feit dat ze kunnen gaan inzakken door de condens.
Het paartje kun je vastzetten met wat ri, of gewoon door de fondant onder hun kont iets nat te maken. Dat plakt waarschijnlijk ook al genoeg dan.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/