1

Onderwerp: [FEEDBACK] Mijn vaders kleinkinderen

Ik heb deze taart samen met mijn zus gemaakt. Hij was voor onze vader, die vorige week jarig was.

Mijn 2 zussen en ik hebben alledrie een kind. de oudste is 2,5 en de jongste is 1,5.
Omdat zij een grote passie van mijn vader zijn, hebben we van hen het thema van de taart gemaakt.
Elk kind met zijn/haar eigen passie afgebeeld op het T-shirt.

Ik vind zelf de taart wel leuk geworden, maar ik ben zéker niet helemaal tevreden.

Ten eerste hadden wij totaal verkeerd ingeschat (gewoon niet bij nagedacht dus) hoeveel ruimte we op de ondertaart zouden hebben. De kinderen hadden namelijk naar de 3 zwarte schaapjes (van mijn vader) moeten kijken/wijzen........ paste dus niet.
Ik had mijn vader er ook nog bij geboetseerd.... paste dus niet.

Maar dit is allemaal wel een lesje geweest voor de volgende keer... Dat gebeurt me niet nog een keer.

De feedback zou ik heel graag krijgen over het boetseren!!
Tsjonge jonge, wat een werk is dat elke keer. Maar vooral, wat een gepruts.
Ik heb me nu de laatste taarten op het boetseren gestort om het zo een beetje doe-het-zelf onder de knie te krijgen, aangezien een workshop een beetje lastig is vanuit Italie.

Maar ik doè altijd maar wat en er komen elke keer weer zo'n 10.000 vragen naar boven van hoe anderen dat toch doen.

Nu wilde ik toch eens een paar in de groep gooien, in de hoop dat iemand mijn kan helpen.

1. Heeft iemand bepaalde handige verhoudingen voor me?? Bijvoorbeeld: de grootte van het hoofd gebruik je 2 keer voor de romp en de helft voor een arm enz. (ik zeg maar wat hoor!!). Zie bijvoorbeeld het linker poppetje (mijn eigen zoontje...) is zo slecht in verhouding!! Ik vind het wel erg leuk altijd als het hoofd in verhouding heel groot is trouwens.

2. Welke vorm maken jullie de romp? onder de navel recht afgesneden? of, zoals een echte romp, in een punt naar het midden aan de onderkant? Of maken jullie de benen en romp samen uit 1 stuk??

3. Maken jullie de nek apart? Of de romp helemaal huidskleur en dan aankleden.

4. En dat aankleden??? een t-shirtje lukt meestal nog wel, maar een jurkje wordt al lastiger... maar een broek???!!!

5. Nog andere tips???

Een voorbeeld van het type poppetjes die ik bij deze taart graag wilde is zoals Bob de bouwer & vriendinnetje van Nicole Th.
Maar Nicole (of anderen) hoe doè je dat? is dat lijf incl benen uit 1 stuk?
Ik zou zo graag eens stap voor stap horen hoe anderen te werk gaan bij (menselijke) poppetjes.

Ik heb al heel veel gelezen op het forum, maar toch krijg ik er niet echt een beeld van. En ik voel me altijd een enorme prutser, ook al is het uiteindelijke resultaat na vele uren vaak wel redelijk.

Sorry, voor het lange verhaal en de vragen, maar ik dacht ik vraag het toch maar eens op deze manier.

Hier natuurlijk de betreffende taart en poppetjes.

http://94.100.123.67/1019850001-1019900000/1019869001-1019869100/1019869038_5_D54d.jpeg

http://94.100.124.33/1019850001-1019900000/1019869101-1019869200/1019869175_5_Z_Lo.jpeg

Re: [FEEDBACK] Mijn vaders kleinkinderen

meid geweldig! geen tips van mij.  :thumb:

liefs marieke

3

Uhm................geen antwoorden op je vragen...............alleen maar een groot:

WAUW!!!

Het is weer een supertaart geworden! Geweldig!!!!

WAUW!! Jij hebt helemaal geen tips meer nodig  ;)
Ik boetseer niet veel, pmdat ik net zoals jij te kritisch ben op mijn eiegn werk., dus helaas geen tips voor je

Groetjes van Nicole!!

5

ge-wel-dig..jij hebt ook geen boetseer workshop nodig!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

6

Mooi geboetseerd hoor!

Groetjes Bertie

7

Wat is ie leuk zeg :Y

8

Je schaapjes zijn echt zo ontzettend leuk !! Waar halen jullie toch telkens die ideeën vandaan ?

Leef je leven en houd je vast, aan de weg die bij je past.

9

Wauw, heb jij tips voor mij hoe dat geboetseerd moet worden
ik vind het heel goed gelukt, mooie taart ook.

Groetjes Sandra

10

Dat haar van dat blonde knulletje en die teentjes.... :lol:
Echt super creatief gedaan. Ik vnd je poppetjes erg leuk zo!
Je hele taart is eigenlijk gewoon  :thumb:

11

Ik zit je hele verhaal te lezen en werd steeds nieuwsgieriger naar de taart.

Verwachtte dus iets heel anders want mijn mond viel open van verbazing  :lol:

Jij hebt toch geen tips meer nodig?!
Wat een gave taart, super idee en geweldig leuk uitgevoerd!! :thumb:

12

Geef jij maar tips  ;)  Wat een ontzettend leuke taart alweer!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

13

Dat tractortje op het shirt, super leuk detail!

Wat betreft het boetseren, ik heb altijd veel met fimo klei gedaan en in al die boekjes staan heel veel tips. Misschien dat je daar iets aan hebt.

Ik maak altijd de benen met een soort kegeltje eraan (aan de bovenzijde), in het shirt maak ik in de onderzijde een holletje met een tooltje, zodat dat mooi aansluit.
De mouwen zet ik meestal los aan het bovengedeelte, zo ook de hals. In de mouwen maak ik ook weer een soort holletje, en de armen passen daar dan weer mooi in. Met armen moet je altijd op letten dat ze niet te lang zijn. Verder ziet het er al super uit! Mensen zijn moeilijker om te boetseren als dieren etc.

Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje, geluk zit in al de rest!

14

Ik vind hem prachtig.

15

Wat is die leuk! :Y

Wil jij bij ons een workshop volgen? Kijk dan op www.hetbontetaartje.nl

16

Heb nog niet echt geboetseerd, dus sorry geen tips, maar vind je taart met alles erop en eraan GEWELDIG !!  :thumb:

17

Hij is geweldig, echt erg leuk............. :thumb:

18

Mag ik bij jou, in Italie ( ;) ) komen workshoppen????

Wat een supertaart en wat knap dat je iedere keer weer met zulke mooie taarten komt met dat warme weer.

Groetjes Karine

jeeemig de peeemig.. wat gaaf!

Groetjes Natasja!

20

Waar heb jij al die antwoorden voor nodig dan??? Dit ziet er toch helemaal geweldig uit!!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

21

ehmmm feedback??
ik vind em helemaal geweldig!!!!

groetjes José

22

Ik las je hele verhaal .....Maar het verhaal klopt totaal niet bij het resultaat!
Wat een mooie en strakke taart zeg  :thumb:  Echt geweldig leuke poppetjes, ik zou willen dat ik het zo mooi en netjes kon :s

Nee, hier dus ook echt geen tips, alleen maar hoop dat ik ook zo  mooi zou kunnen boetseren :Y

pluk de dag!

23

Super leuk en strak en prachtig geboetseerd  :Y  :thumb:

24

Geweldig mooi!

Groetjes Barbara

25

Wauw wat een prachtige taart zeg!  :thumb: