1

Onderwerp: Wat een ramp zeg!

Het was vandaag weer VEEL te heet! En net vandaag had ik een taart op het programma staan die niet bekleed mocht zijn met fondant, maar met ganache moest zijn. Dit was bijna onmogelijk om dat strak te doen.
Ik had de taart gevuld en afgesmeerd met chocolade botercreme en dan in de koelkast gezet, maar de ganache was niet strak te krijgen! Heel de keuken zat onder, BAH!
Dan had ik de 2e laag er op gezet en begonnen met bekleden. De stippen die ik had gemaakt gleden van de ganache af. Toen ik de cijfers er op wilde zetten, brak de 2 af. Gelijmd met icing en terug op de taart gezet, maar omdat ze al even buiten de koelkast stonden, vielen ze er terug af, naar voren.. En trokken ze een stuk taart mee... GOH, ik kon wel huilen! Ik heb ze volledig in de koelkast gezet en proberen af te werken terwijl ze daar stond. Uiteindelijk heb ik ze klaar gekregen en vond ik ze nog wel OK. Toen ze de taart kwamen halen waren ze SUPERblij :D Achteraf kwam ik zelf op het feest aan (vriendin van mij) en bleek dat de taart erg lekker was geweest! OEF!
Hier is ze:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs187.snc4/37665_455539276752_587641752_5850220_7236724_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs187.snc4/37665_455539281752_587641752_5850221_471838_n.jpg
Taart was chocoladecake met 2 lagen chocomousse, chocoBBC en ganache --> eigenlijk een chocobom dus  ;)
Iemand tips om ganache strak op de taart te krijgen?

Voorlopig even geen taarten op het programma... Gelukkig maar, want met dit weer is het echt lastig!

Groetjes,
Evy

2

Re: Wat een ramp zeg!

Toch is ie erg mooi geworden hoor! En hij klinkt ook erg lekker!

mijn taart is de moeite waard!

3

Ach, meid, vervelend dat het allemaal niet lukte!

Volgende keer beter!

Groetjes

Jacqueline

4

ganache krijg je strak door te gieten over een dun laagje marsepein

5

Hij ziet er inderdaad wel errug smakkelijk uit hoor!!!  :P

Groetjes San