Onderwerp: de laatste bruidstaarten voor m'n vakantie ....
okay, d'r staan nog 2 andere taartjes op 't programma, maar dan heb ik toch echt ff vakantie. Heerlijk ... ik kijk er echt naar uit!
Maar eerst dus nog ff die 2 bruidstaarten. De eerste was voor gisteren. Man wat had de taart 't warm zeg .... en ik dus ook. Helemaal strak lukte dan ook niet, maar dat was met deze temperaturen ook niet te doen. 't fondant smolt zo'n beetje in m'n handen. Deze taart moest ik overigens voor 't eerst naar binnen brengen in de ruimte waar alle gasten al waren. Dus achteraf in een hoekje even opgebouwd en na een schietgebedje (die bovenste stond op een icingdotje na los) en wat puppypower (man wat is zo'n gevaarte zwaar) de zaal ingelopen. Daar aangekomen kreeg een heerlijk onthaal. Er werd geklapt en de oh's en ah's waren niet van de lucht. Dus of ze hadden honger .... of ze vonden 'm toch wel mooi
De volgende is gisteren gemaakt en heb ik net afgeleverd. Deze keer met marsepein en ik moet zeggen dat ik normaal een fondant fan ben, maar met deze temperaturen/luchtvochtigheid houdt marsepein 't toch beter. Jammer van 't toppertje, maar ja .... daar had ik niets over in te brengen.
www.jacstaartjes.nl