1

Onderwerp: help!!! mijn taarten zijn altijd veelste zoet

Wie oh wie kan/wil mij helpen. het decoreren heb ik aardig onder de knie, maar nu weet ik niet wat voor vulling, wij gebruiken meestal botercreme, maar wil iets anders proberen omdat onze taarten altijd veelste zoet zijn, wat doe ik fout?? welke combis zijn het beste??

2 Laatst bewerkt door Doran (10-07-2010 08:56)

Re: help!!! mijn taarten zijn altijd veelste zoet

Geen enkele combi is het beste...smaken verschillen. Maar als je niet van  zoet houdt zou ik dus een combi maken van bv vanille bavarois of botercreme met een frisse (zurige) fruitvulling als appelvlaaivulling, bramenvulling, frambozen..

Er staat een sticky topic hier in dit subforum met allerlei verschillende vullingen, wel de moeite waard om even in te kijken.

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

3

Welke botercreme gebruik je? De 1:1, de extra of een mix?

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4 Laatst bewerkt door gerdad (10-07-2010 09:30)

Uitproberen dat zou ik ook zeggen.

Persoonlijk vind ik taarten gevuld met botercreme helemaal niet lekker, het is me te machtig,alsof je een pakje boter naar binnen werkt (doe je in principe ook natuurlijk)

Maar ja de nadruk dus op persoonlijk.

Ik vul vaak met aangevette slagroom en dan iets erdoor, brosjes, vruchtjes, amicellikoekjes, milka koekjes allemaal al uitgeprobeerd.
Gisteren voor het eerst een kwarkvulling gemaakt inverband met het weer en mandarijnen, die ik een nacht goed had laten uitlekken.

Ook gebruik ik suiker na smaak in de vullingen en dat is vaak al veel minder dan in de meeste recepten staan.
Als je vult met jam en dan nog zoete room en afsmeert met botercreme dan word het ook allemaal een zoet geheel.

En zoals elke kok doet, proef eerst even bij elkaar wat je in je taart doet, ik proef altijd!

Lekker doorbakken dan word ik steeds beter!