1

Onderwerp: Taart voor 20 personen

Hoi,

Ik ga voor volgende week zaterdag voor het eerst een taart voor mijn schoonmoeder maken die 65 wordt. Nu zijn er ongeveer 20 personen uitgenodigd dus nou twijfel ik of ik een vierkante taart moet maken of twee ronde. Ik heb maar een kilo fondant bestelt dus ik ben bang dat dat niet genoeg is voor twee ronde taarten als ik er ook nog een versiersel op wil maken (soort puzzel zal ik maar zeggen). Maar als ik een vierkante wil maken weet ik niet welke maat ik moet gebruiken. Pfff wil het graag maar vindt het wel moeilijk er is nog zoveel wat ik niet weet:)

Kan iemand mij helpen?

Groetjes,
Angela

Groetjes,
Angela

2

Re: Taart voor 20 personen

Twee ronde...een helemaal bekleed met marsepein en een alleen de bovenkant en de zijkanten met nogatine of hagelslag oid ...is dat een idee >

3

Re: Taart voor 20 personen

Hallo,

Op de site van felicitaartjes staan handige schema's waarin staat voor hoeveel personen welke afmeting is en hoeveel fondant/marsepein je nodig het. Hopelijk heb je hier iets aan. gr. Natascha.

4

Re: Taart voor 20 personen

Bedankt voor jullie tips. Die site is echt een uitkomst. Hij staat bij de favorieten.

Groetjes,
Angela

Groetjes,
Angela

5

Re: Taart voor 20 personen

Hoi,  1 kilo fondant voor 20pers. is wel voldoende hoor.  Je kunt natuurlijk ook 1 taart maken 28cm of 25x25. Wij zijn ben erg fan van vierkant die kun je fijn portioneren.  En als je graag 2 taarten wilt dan is 1 kilo ook voldoende voor  2x 20 of 2x 24. het ligt er natuurlijk wel aan hoe dun je uitrolt ;)
Succes! :-D

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl

6

Re: Taart voor 20 personen

Eens met Riteke: ik zou ook voor 2 vierkante vormen gaan, met 2 van 20x20 red je wel 20 man (tenzij je erg groot snijdt, dan gaan er 9 uit ene 20x20, maar zelf snij ik er 12 uit). En met die kilo lukt dat ook, de resten die je van het bekleden overhoudt kun je weer (bij) kleuren zodat je die voor de versiering kunt gebruiken :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag