1

Onderwerp: Dijkje van botercreme?

Ik spuit eigenlijk nooit een dijkje van botercreme om de vulling binnenboord te houden, maar de zijkanten van mijn taarten zouden strakker kunnen.
Spuiten jullie altijd een dijkje van botercreme als je een vulling van bijvoorbeeld aardbeibavarois gebruikt? Meng je dit dan ook op smaak van de vulling? Of hebben jullie andere trucs om de lagen netjes op elkaar te houden?

Re: Dijkje van botercreme?

Ik heb van de week voor het eerst dijkjes gespoten, had idd ook het probleem dat mijn zijkanten strakker konden... :s
Bij het afsmeren ging bij mij de vulling dan door de botercreme en kreeg ik het niet meer strak..
Nu ging dat echt super!
Ik blijf het doen! :thumb:
Succes!

3

Als ik een vulling gebruik welke er voor kan zorgen dat mijn marsepein gaat smelten.... spuit ik idd een dijkje! Dus ook bij bavarois!

Ik spuit het randje dan helemaal langs de kant en zelfs ook een beetje over het randje. Vervolgens vul ik de taart en leg ik alle lagen weer op elkaar. Bij het afsmeren is het dus heel handig dat je over het randje bent gegaan zodat de zijkanten mooi dicht zijn.

En ik maak het dijkje niet op smaak want dit smaakt gewoon hetzelfde als mijn afsmeer crème en aangezien ik deze altijd maak van heerlijke swiss meringue en niet van die vieze 1:1 vind ik het helemaal niet erg dat deze niet naar de vulling smaakt  ;)

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

4 Laatst bewerkt door RedRose18 (06-07-2010 10:17)

ik gebruik 1:2:3 M BC om dijkjes te spuiten en af te smeren
vulling wat door je BC heen gaat, kan er ook voor zorgen dat je marsepein/fondant gaat smelten.
ik maak altijd dijkjes. ik meng het verder niet op smaak, maar dat zou wel kunnen. maar ik vind M BC zo lekker genoeg ;)

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

Ik maak ook altijd dijkjes, maar gebruik ook altijd wel een vulling die je bekleding kan doen smelten. En ik vind het gewoon mooier strak worden op deze manier.