1

Onderwerp: spuitmondje past niet op adapter??

Hoi, misschien een hele rare vraag (hoop trouwens dat ik hier goed sta)....Maar ik heb van de week een paar kleine dingetjes besteld, waaronder een wilton spuitmondje rond 230 (dat is die smalle dunne). Die leek me wel handig voor het vullen van cupcakes.

Nou stond er bij dat ie gebruikt kon worden met de standaard adaptor. Omdat ik alleen de grote adaptor had heb ik de standaard adaptor meebesteld (wat een klein ding trouwens in vergelijking met de grote). Maar nu wou ik er mee bezig vanmiddag, en nou past ie helemaal niet op de standaard adaptor....(ik krijg dat ringetje niet ver genoeg naar beneden om hem vast te zetten in de adaptor. En de grote is idd te groot......Herkend iemand dit????

Groetjes Kirsten

2

Re: spuitmondje past niet op adapter??

als je tip (spuitmondje) aan de onderkant een diameter heeft van ongeveer 15mm zou het moeten lukken.
Je draait de ring van de adaptor af, stopt de adaptor in de spuitzak (flink aanduwen), je adaptor moet iets uit de spuitzak komen maar de schroefdraad niet, plaats de tip op de adaptor dan de ring daar overheen en draai de ring vast.
Mocht de tip echt te klein zijn dan heb je niets aan de adaptor maar kun je de tip in een plastic snoepzak (zo'n plastic puntzak) stoppen.
Eerst een heel klein puntje van de zak afknippen, je tip erin en aanduwen (je tip moet wel strak onderin zitten maar plastic scheurt snel).
Dit werkt niet zo fijn als met adaptor maar het gaat wel.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.