1 Laatst bewerkt door Zoetekoeksdozeke (02-07-2010 13:02)

Onderwerp: Barbie's rok is te kort!

Hallo allemaal,

Ik ga morgen (zaterdag) een taart decoreren voor mijn buurmeisje. het wordt een barbie als prinses. Leuke bol gebakken, die is helemaal gelukt. Alleen: de rok is wel breed, maar niet hoog genoeg!

Ik heb voor nu twee opties: benen eraf en alleen lijfje erop (en dus een barbie die uit verhouding is, maar ze wordt 3 dus het zal haar niet opvallen, haha).
Of ronde taart bakken en eronder doen (pfff, met dit warme weer, betekent ook extra vullen, denk dat ik dat maar niet doe).

Maar voor een volgende keer: wat voor vorm gebruiken jullie om de rok te maken? Op de site zie ik foto's van mooie barbie taarten met prachtige rokken die helemaal kloppen bij het lijfje.

En oh ja, heb je nog een andere tip om dit goed te krijgen, laat ook maar horen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Naschrift, 10 minuten later: bedenk net dat taart natuurlijk hoger wordt door het vullen, dus dan valt het vast wel mee...... Ach ja, nadenken bij 30 graden is ook niet zo makkelijk ;-)

groetjes,
Maayke

wie zoet is krijgt..... taart!

Re: Barbie's rok is te kort!

ik heb laatst een pin gekocht in de webshop. Dan past het altijd, maar nog niet gebruikt.

3

Tja waar heb jij de rok in gebakken?

Ik heb aatst de rok in mijn kom van mijn Kennie mixer gebakken. Die is een stuk hoger dan een blanda bol bv. En omdat ik de echte sneeuwwitje barbie had was deze met de benen ook nog te lang voor mijn Kenniekom (ik had hem niet helemaal gevuld omdat het aantal personen anders niet uitkwam). Met een ronde taart eronder kwam ik toen wel uit.
Bij de how to op deze site is er gebakken in een tulband met een klein tulbandje er bovenop. Maar de meest bakken volgens mij in de wondermold of de magic mold van Wilton.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Ik heb de wilton Wonder mold, maar heb hem tot nu toe nog niet gebruikt!
Heb to nu toe alleen een kleine barbie gemaakt, om te proberen.

Groetjes, Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

Ottolien schreef:

Tja waar heb jij de rok in gebakken?

Ik heb de rok in een aluminium beslagkom gebakken!  :D

Had geen zin om hiervoor een speciale vorm te gaan kopen. Uiteindelijk tocg hoog genoeg geworden door drie lagen vulling. Ik ga een foto plaatsen bij show je taart. Hij is leuk geworden, al zeg ik het zelf.

Maar wie weet krijg ik in de toekomst vraag voor meer barbie-taarten na deze, en dan is het misschien handig een andere vorm te hebben.

groetjes,
Maayke

wie zoet is krijgt..... taart!

6

Als je de blenda 20cm pakt,gaat dat ook nog of kun je beter de kleinere vorm pakken en die 2x ,maar dan van 1 maar een cm of 4 gebruiken?

If life gives you lemons, make lemonade!