1

Onderwerp: Help marshmellow fondant

Ik had een vraagje,

Ik heb op internet gezocht naar recept voor marshmellow fondant toen ik ze had gesmolten volgens recept moest ik het roeren dat heb ik gedaan maar het blijft een papje het wordt geen bolletje of wat doen ook ik heb het in de koelkast gezet maar wat nu??

Alvast bedankt

2

Re: Help marshmellow fondant

Je schrijft niets over poedersuiker, waar is je poedersuiker en wat voor recept?

Groetjes Melanie

3

@ doosh

Ik heb het er vergeten bij te schrijven had wel poedersuiker gebruikt en dit was het recept

Marshmallow fondant
Ingrediënten
1 cup mini marshmallows (goed aangedrukt, ik gebruik 10 grote)
1 el water
1 1/2- 1 3/4 cup poedersuiker

Bereidingswijze
Doe de marshmallows en het water in een magnetronbestendig bakje. Zet het voor 20-30 seconden in de magnetron tot de marshmallows groter en zacht worden. Roer het even door elkaar tot het een soort soepje (zitten nog klontjes in) is geworden. Voeg langzaam steeds een beetje poedersuiker toe tot het helemaal is opgenomen. Doe dat eerst met een lepel omdat het mengsel erg warm is als het net uit de magnetron komt. Als het met de lepel niet meer lukt kan je met je handen verder kneden. Bewaar het in een luchtdicht bakje of zakje

Ik had het nog in de koeling laten staan maar totaal mislukt :|

4

Ik zou er gewoon nog meer poedersuiker bij doen totdat hij goed is.
ik gebruik op een hele zak van 300gr. ongeveer 500 gram p.suiker.

5

Ik maak ook altijd mmf zelf, maar gebruik meer poedersuiker, net zolang het goed aanvoelt. Ik ga niet meer uit van het recept, maar op mijn gevoel. De ene keer gebruik ik ook iets meer water, wat als gevolg heeft dat je ook meer poedersuiker verbruikt. Het ligt er ook een beetje aan welke marshmellows je gebruikt.

6

Idd meer poeder suiker erbij... en uhm in de koelkast bewaren maakt et alleen maar erger ;)