1

Onderwerp: biscuitdeeg wordt zo bruin...

hallo!

Ik heb voor het eerst de biscuitmix van de website gebruikt, maar ik vind dat hij zo bruin wordt! Vooral de onderkant is donkerbruin. Ik maak deze taart voor iemand anders, dus ik kan niet proeven of het "aangebrand" is of niet. Hij ruikt namelijk wel een beetje aangebrand, maar dat kan ook komen omdat het deeg de oven in lekte :(

Ik heb gewoon de baktijden van felicitaartjes aangehouden, zelfs met opvoeren van de oven, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen. Mijn zelfgemaakte biscuitdeeg is veel lichter, dus wat is normaal?

Groetjes, Katja
Katja's baksels: http://www.katjabakt.mijnalbums.nl/

2

Re: biscuitdeeg wordt zo bruin...

Ik gebruikte voorheen altijd de mix van de webshop en ik bak op 175 graden zonder op te voeren. Tegenwoordig koop ik de mix wat groter in (20 kg baal).
De tijd hangt af van de maat van de vorm.
Hij wordt wel wat donker, maar aangebrand bij mij nooit. Dat donkere verdwijnt een beetje als je tot morgen wacht. Verder is het bij mij nooit hard of aangebrand. Na het bekleden en opmaken van de taart zie en merk je er niets meer van.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Re: biscuitdeeg wordt zo bruin...

Als het iets donkerder is en je vult en bekleed je taart helemaal, dan proef je er niets van, ik wil ook wel eens een laagje van mijn taart afsnijden als ik het niet ok vind..
SUc6
En misschien moet je de graden met 5 naar beneden doen ? Proberen ?