1

Onderwerp: Makro of sligro de moeite waard?

Ik ben ooit wel eens in de makro en sligro geweest maar heb toen een pasje even geleend. Maar toen bakte ik nog niet, al kan ik me wel herinneren dat er bij de sligro echt een bakafdeling was.
Nu kan ik wel weer een pasje lenen denk ik maar is het de moeite om een keer te gaan? En dan in de zin van, hebben ze veel taart bak spullen en is het voordelig of niet?
En wat halen jullie er zoal voor welke prijs?
Ik moet er even een half uurtje voor rijden, vandaar mijn vraag want vind het zonde om voor niks te gaan.

taart taart taart!

2

Re: Makro of sligro de moeite waard?

Als je even op Makro en op Sligro zoekt, zul je verschillende topics hierover vinden.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Ik ben twee keer met mijn broer mee gegaan naar de Makro en Sligro. Ik werd er niet echt veel wijzer omdat ze niet veel hebben op bakgebied, vind ik.Bijna alles koop ik via internet. Waar ik wel heel blij mee ben is mijn Kenwood, die toen in de aanbieding was. Maar jij moet er een half uur voor rijden. Kost ook benzine. Ik zou het niet doen, is niet echt de moeite  :nooo

4

Super veel bijzonders hebben ze idd niet voor taart decoratie. (Hanos heeft wel best wel wat patisserie spul)
Wat ik zelf wel altijd pak is: taartdozen, 5 kg verpakking poedersuiker, flessen slagroom, grote rollen cellofaan en inpakpapier.
Eigelijk echt dingen die ik heel veel gebruik.

Maar de makro vind ik wel altijd leuk om rond te neuzen voor andere dingen.. Deze week zijn er bijvoorbeeld best wel veel leuke kleren in de aanbieding ;)

5

Ik vind van niet. Ik heb van de Sligro, Hanos en Makro een pasje en ben vorige week wezen kijken naar spullen. Bij de Hanos hadden ze wel iets maar behalve eetbare stiften niets wat ik kon gebruiken. Bij de makro al helemaal niets. Bij de Sligro haal ik pakken met gepasteuriseerde eiwit en 5kg poedersuiker. Dus ik vind het zeker niet de moeite waard.

6

Hier hebben ze veel bij de hanos.. oa fondant. Ook heel veel lekkere vullingen. Zal dan per filiaal verschillen denk ik..

Zo hebben wij maar een kleine sligro hier, dat vind ik dan weer echt een vreselijke winkel  :nooo

7

HANOS !

die is pas super !

8

Hier in Eindhoven blijkt bij de Sligro de marsepein vast in het assortiment te zitten.
Ik vindt hem niet fijn 1:2.
Maar ja vast in het assortiment..........steeds als mijn bijna ex overbuuf erheen gaat moet ze dat laten bestellen want er staat soms maar 1 emmertje marsepein.
Veel bakspullen hebben ze niet.
Makro weet ik eigenlijk niet, nooit bakspullen gezien daar  :nooo

Hanos hebben ze ook niet veel vindt ik maar wel meer dus als ik zou moeten kiezen koos ik voor Hanos  :Y

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

9

Bij de sligro kan je wel terecht voor diverse dingen.
taartdozen (karton nog niet gevonden wel van de bakvellen met een kantenrandje zeg maar), ze verkopen 1:2 marsepein, en diverse dingen zoals grote emmers fondant (pettinice) etc.
maar echt bakspul heb ik niet gevonden verder. Het waren geen dingen die ik gebruik. Makro ben ik nog niet geweest!

to bake or not to bake --- that's the question!

Je kunt beter naar de Hanos gaan, die hebben echt heel erg veel op bakgebied, en veel exclusieve producten ook.
Naar de sligro ga ik soms voor suikerbakkerspoeder, bloem en suiker, dat scheelt aanzienlijk. Maar ik ben toch meer fan van de Hanos :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

11

Bij de Hanos
-suikerbakkerspoeder
-cellofaan
-bakpapier
-cake release spray
-Fondant
-taartdozen
-callets
ehhhhhhh... wat nog meer??

Compounds, kleurstoffen, dustings, decoraties, veeeeeel chocolade, half-fabrikaten, nootjes in alle soorten en maten en meer van dat lekkers :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

13

Vlaaivullingen en bavarois poeder..
Vooral de abrikozen vulling  :9

14

Nog wat vraagjes van mij:

Net mijn pasje voor de Hanos binnengekregen!
Die in Eindhoven zit het dichtste bij denk ik.
Weet iemand of en hoeveel personen je op 1 pasje mee naar binnen mag nemen?

Bij de Sligro in Den Bosch heb ik helaas geen taartdozen kunnen vinden (wel rechthoekige buffetdozen en platte pizzadozen), maar ze hebben ze dus wel?

En waar hebben ze taartkartons?

alvast bedankt!

15

Cake&Cup schreef:

Bij de sligro kan je wel terecht voor diverse dingen.
taartdozen (karton nog niet gevonden wel van de bakvellen met een kantenrandje zeg maar), ze verkopen 1:2 marsepein, en diverse dingen zoals grote emmers fondant (pettinice) etc.
maar echt bakspul heb ik niet gevonden verder. Het waren geen dingen die ik gebruik. Makro ben ik nog niet geweest!

Sligro fondant? Ben er vandaag geweest en ze hadden alleen fondant glazuur  :(
Maar zal wel aan het filiaal liggen

16

Bij de Sligro in Den Bosch hebben ze witte fondant, ik meen voor € 2.95 per kilo. Het staat op de brood-afdeling en er staat ook marsepein, kleuren, mixen, etc.

17

Wodan schreef:

Nog wat vraagjes van mij:

Net mijn pasje voor de Hanos binnengekregen!
Die in Eindhoven zit het dichtste bij denk ik.
Weet iemand of en hoeveel personen je op 1 pasje mee naar binnen mag nemen?

Bij de Sligro in Den Bosch heb ik helaas geen taartdozen kunnen vinden (wel rechthoekige buffetdozen en platte pizzadozen), maar ze hebben ze dus wel?

En waar hebben ze taartkartons?

alvast bedankt!

Ik ga altijd met een vriendin en alleen zij heeft een pasje van Hanos.
Dus zoiezo mag je 1 persoon meenemen.
Dat is geloof ik overal zo.
Alleen bij de makro mag je naast 1 volwassen persoon ook een kind meenemen, bij Hanos en Sligro heb ik nog nooit kinderen gezien

18

Wodan schreef:

Bij de Sligro in Den Bosch hebben ze witte fondant, ik meen voor € 2.95 per kilo. Het staat op de brood-afdeling en er staat ook marsepein, kleuren, mixen, etc.

Ik zal je moeten teleurstellen denk ik, dat is fondant glazuur.
hier is hij een kilo voor 3,95.

Heb het emmertje op zijn kant gehouden en hij was vloeibaar

19

Hier zijn ze bij de hanos niet zo moeilijk.. je houdt je pasje onder de scanner en kan doorlopen. Ben al met 3 personen binnen geweest en de kinderen mogen ook altijd mee.

Bij de sligro mogen de kinderen hier niet mee naar binnen. En bij de makro alleen als ze in een kar zitten..

20

Bij Hanos heb ik verder geen ervaring,gaan altijd met zijn twee.
Bij de Sligro zijn we (dacht ik net aan) een keer op 1 pasje met 3 personen naar binnen gegaan.
Makro klopt,kreeg ik zelfs commentaar op dat mijn kind niet in het karretje zat  :rolleyes:

21

Bij de Makro in Delft waar ik regelmatig heen ga, zie ik wel hele familie's lopen. Ook zónder dat kleine(re) kinderen in het karretje zitten.

Ik neem mijn eigen pubers wel eens mee...... dus als je niet met zn tienen tegelijk naar binnen gaat, zal het wel meevallen.

Bij die Makro vind ik dat ze weinig hebben voor onze 'hobby': suikerbakkerspoeder, crisco, ready-to-use frosting (en dan nog, alleen in het Amerikaanse schap)..... dat was het wel zo'n beetje.

22 Laatst bewerkt door Wodan (09-07-2010 11:22)

Bij de Makro in Den Bosch en in Best zijn er altijd loslopende en vaak schreeuwende kinderen. Om een of andere reden zijn ze altijd wilder als gewoon in de supermarkt, maar dat kan ook aan mij liggen..

Vooral in Best vind ik het levensgevaarlijk als die kinderen dan onderop de kar kruipen, je ziet ze gewoon niet zitten.
Maar o wee als je er per ongeluk eentje met je eigen kar raakt.
En ook op de roltrappen wordt er veel 'gespeeld'.

Daarom ga ik er het liefste tijdens schooltijden heen.
Ik ben gek op kinderen, maar dat vind ik gewoon levensgevaarlijk met die karren..

Ow dan moet ik me wel vergist hebben met die fondant..als die  vloeibaar is.. Bedankt dat je het even laat weten!

En de rest ook bedankt voor het antwoorden!

O ja, nog een grote ergenis.. Die personen met die tent voor op de parkeerplaatsen die je maar blijven waarschuwen voor elk krasje of deukje in de ruit..  Alsof het normaal is om aan andermans auto te komen...grr  :mad:

Ik ben overigens wel benieuwd naar de Hanos.

23

Als het dezelfde fondant is als hier in Eindhoven bij de Sligro dan is het glazuur.

Als ik naar de Makro ga ga ik samen met mijn pa onder schooltijd of s'avonds.

Ik heb zelf dan wel 2 kinderen maar winkelen zonder mijn kinderen gaat stukken makkelijker en zonder gestress :lol:
Daarbij heb ik een geluk dat ze niet zo van winkelen houden, maar gaan ze mee zeuren de hele tijd of ze iets mogen hebben en wanneer we naar huis gaan.

Niet fijn dus

24 Laatst bewerkt door Wodan (11-07-2010 20:14)

Yes, pasjes zijn binnen.
Gisteren morgen zijn we naar de Hanos (heerlijk rustig,maar 3 klanten!) in Eindhoven geweest en eens lekker onze ogen uitgekeken.

Het enige wat ik gekocht heb is een pakje muffinmix, maar ze hadden wel ontzettend veel. Ik heb alleen geen rolfondant gezien. Wel taartendozen.. eindelijk, maar weer geen kartons.
Ze hadden zelfs kant en klare kapsels..  :rolleyes:
Maar we gaan zeker weer eens terug. :D

Ze hadden ook veel molds in heel veel vormen voor de grotere ovens.
Ik denk dat ze zowel voor koude dingen als voor cakjes zijn.

25

Bij de Hanos in Groningen hebben ze wel rolfondant, maar ik moest ook even zoeken, lag ergens onder op.

Kun je bij één van de voorgenoemde winkels ook tylose halen? Heb bij de Hanos al gevraagd maar die hadden het niet en was ook lastig te bestellen zei die jongen.

Thnx in advance!

just started