1

Onderwerp: mensen ik heb jullie hulp nodig

LET OP: HEEEEL OUD TOPIC!!

wat is het recept van jullie biscuit die altijd lukt ik wil graag mijn 1e taart maken en zou het leuk vinden als het een betje zal lukken.

alvast bedankt.

zodra die klaar is zal ik hem hier plaatsen

2

Re: mensen ik heb jullie hulp nodig

Die altijd lukt, biscuitmix van de webshop en de rest van de dames maakt hem volgens het recept wat hier links onder recepten staat. Bij mij is ie niet gelukt, maar de rest zweert erbij. Mix van de webshop is bij mij nog nooit mislukt!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3

Ik maak vaak dit recept (klik maar)

4

gebruik ook dat recept maar zonder zout.  ik klop mijn eieren en suiker au-bain-marie tot ze lichaamst° hebben en dan koudkloppen en de bloem en aardapelzetmeel toevoegen (niet meer dan 15 % van de bloem)

succes!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

5

Ik maak hem volgens mij heel anders dan de rest en bij mij altijd goed, dus durf nog niet af te wijken:
6 eieren
150 gram suiker
150 gram bloem
1 theelepel bakpoeder
Mix de eieren met de suiker 8 a 10 minuten totdat het hoog opschuimd. Zeef de bloem en de bakpoeder boven het schuim. Niet alles in een keer, maar ongeveer in drie keer. Schep het er doorheen, niet mixxen. Goed er doorheen scheppen anders krijg je klontjes.
Op 150 graden bak je hem in +/- 20 minuten gaar.
Ik heb dit uit een kook tijdschrift en ik vind hem persoonlijk goed.
Succes

Groetjes Jojanneke

6

ik ga erg voor de soezie biskwiedeeg lukt bij mij altijd en je hebt er alleen maar water en eieren erbij te doen

7

Ik maak ook wel eens biscuit volgens het recept dat Nathalie al heeft genoemd, maar helaas gaat dat soms wel eens mis. Ik koop daarom het liefst een bakmix (van de webshop of van Soezie) en dat lukt altijd.

Wil je er niks speciaals voor kopen, dan zou ik ruim op tijd bakken. Een biscuitbodem wordt namelijk lekkerder wanneer je hem hebt ingevroren. Dus probeer het gewoon, lukt ie niet dan doe je een nieuwe poging en lukt ie wel dan vries je hem in. Mocht hij niet hoog genoeg worden, kun je er nog

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

Ik bak meestal met Soezie omdat ik dat hier in de buurt kopen kan en dat is nog nooit mislukt. Lekker
Laatst de bakmix van de webshop gebruikt. Ook heerlijk.

9

Ik gebruik het nooit-mislukkende-recept-van-deze-site! :)

5 eieren
150 gr. suiker
125 gr. bloem
25 gr. maizena
zakje vanillesuiker
zout

Beboter de bakvorm en bestuif deze met bloem of bekleed de bodem met bakpapier en vet deze ook in
Doe de eieren met de suiker en vanillesuiker in een kom
Zet de kom in een bak met heet water en klop de suiker door de eieren; klop tot de suiker volledig is opgelost en er een dikke, lichte en schuimige massa is ontstaan; klop zeker 10 minuten!
Mix je met een keukenmachine, leg de eieren dan vooraf in warm water
Schep de gezeefde bloem, de maizena en het zout er voorzichtig door; niet mixen maar spatelen!
Schep het beslag in de bakvorm
Bak het gebak in ca. 45 minuten in het midden van de tot 185° C voorverwarmde oven; voor optimaal resultaat: laat de temperatuur vanaf 140° C geleidelijk oplopen naar de 185° C
De biscuit is gaar als een breinaald die je in de taart steekt er droog weer uit komt (controleer dit regelmatig na ca. 35 min. bakken)
Laat de biscuit afkoelen op een rooster.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

10

bedankt dames zodra ik hem af heb kom ik hem hier showen ;)

11

Jojanneke schreef:

Ik maak hem volgens mij heel anders dan de rest en bij mij altijd goed, dus durf nog niet af te wijken:
6 eieren
150 gram suiker
150 gram bloem
1 theelepel bakpoeder
Mix de eieren met de suiker 8 a 10 minuten totdat het hoog opschuimd. Zeef de bloem en de bakpoeder boven het schuim. Niet alles in een keer, maar ongeveer in drie keer. Schep het er doorheen, niet mixxen. Goed er doorheen scheppen anders krijg je klontjes.
Op 150 graden bak je hem in +/- 20 minuten gaar.
Ik heb dit uit een kook tijdschrift en ik vind hem persoonlijk goed.
Succes

bedankt ik heb hem gemaakt en het ziet er goed uit aan de buitenkant.

maar mijn vraag is kan ik hier met fondant op werken en decoreren?

heb je dat zelf ook wel eens uitgeprobeerd?

nogmaals bedankt

12

Ja tuurlijk! Het is gewoon een basisbiscuit die je daarna lekker kan vullen en bekleden! :)

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

13

hoei, spannend hoor! ik lees er nu zoveel over dat het me spannend lijkt of het de 1e keer wel gaat lukken.

Ik (of mijn vriend :)) gaan het morgen denk ik eens proberen.

De eieren in de recepten, zijn deze medium?

gr.sim.