1

Onderwerp: enkele beginnersvragen !

Hoi

aangezien ik nieuw ben in taartenland  ;)  een paar vragen want ik weet niet goed hoe ik een paar dingen aan moet pakken :
- hoe voorkom je oneffenheden en bobbels op je basiscupcakes - taarten?
- hoe dik moet je fondant en marsepein uitrollen om te bekleden? het was hier en daar ingescheurd bij mijn biscuit, heel jammer. heb er maar een strik overgeplakt .
- wat raden jullie aan als basis - uitzet om aan te kopen qua tools, vormen? 
- hoe dik moet je smeren en wat gebruik je best?
- zijn er manieren om scheuren in fondant terug te plakken (met klei kan je dat  ;) ) bvb met water?
- hoe zorg ik dat de fondant niet te slap wordt ?
- mag ik met fondant versierde cupcakes invriezen?

Re: enkele beginnersvragen !

welkom op dit forum, maar ik zou zeggen lees de FAQ even door en probeer de zoekfunctie te gebruiken.
het meeste zal je zo kunnen vinden.

oneffenheden en bobbels? daar bedoel je de bovenkant mee? je kan na het bakken een minuut of 5 een broodplank erop kunnen leggen, daardoor wordt de bovenkant mooi plat.

ik gebruik geen fondant, maar volgens mij kan je daar geen water bij gebruiken.. dan smelt je fondant weg..

hoe dik je het uitrolt is volgens mij een kwestie van proberen.. denk dat het zo'n 3mm is bij mij.. maar nooit opgemeten eigenlijk..

afsmeren kan je het best met botercreme 1:1 doen.. dus 250gram boter met 250gram poedersuiker en dat goed mixen..ongeveer 10minuten..

misschien heeft iemand nog aanvullingen hierop.. en anders even de zoekmachine gebruiken..

Veel plezier met bakken!

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

3

hoi

als je daar een plank op legt plakt het deeg dan niet aan die plank?

omdat je niet alleen vragen stelt over bakken of vullen,

[move]----> taartdecoratie algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Liesbet77 schreef:

hoi

als je daar een plank op legt plakt het deeg dan niet aan die plank?

bij mij plakt het niet.. maar je kan er ook nog een bakpapiertje tussen doen.. dan plakt het zowiezo niet.

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk