1

Onderwerp: Is botercreme noodzakelijk???

Help help help.

Ik wil vanavond voor mijn zusje een taart gaan maken omdat ze mama is geworden afgelopen dinsdag.

Ik ben sinds kort aan de slag gegaan met taarten bakken en heb dus nog geen workshop o.i.d. gevolgd. Ik heb tot nu toe alleen nog  maar dezelfde vulling gebruikt namelijk aarbeienjam en botercreme met witte chocolade.

Nu vind mijn zusje deze vulling te zwaar en wil ze iets met aarbeien..... hoe moet ik dat dan doen...????

Toch gewoon botercreme maken zonder de chocolade voor het afsmeren en misschien een beetje in het midden en dan een laagje verse ideeen????

Hopelijk kan iemand me op weg helpen.

Greetz

Re: Is botercreme noodzakelijk???

Je kunt ook zelf aardbeiencoulis maken, of gewoon aardebeienjam gebruiken en ook afstrijken met aardebeienjam.
Als je dus geen bc wilt gebruiken, moet je een vulling gebruiken waar geen dijkje voor nodig is, en alleen dunne laagjes vulling ertussen doen, zodat je aan de zijkant geen gaten krijgt.

Succes!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

Aardbeienbavaroise? Gewoon bij de supermarkt te koop van bijv. Mona, die kan je er zó tussenstoppen of -smeren, en is erg lekker weet ik....  :cool:

4

aardbeienmousse van koenie (zie recepten hier op het forum) is ook heel erg lekker, vooral wanneer je er ook nog stukje verse aardbeien door doet.
hiervoor moet je alleen wel even een dijkje spuiten.

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

5

Nou heb ik weer het verkeerde gekocht....

Heb aarbeienkwark van Mona.... zou dat ook als vulling gebruikt kunnen worden??? Of gaat mijn biscuit er dan aan??

Ik hoor het wel

Groetjes

6

Dat kun je gewoon gebruiken! Vrijwel alle toetjes van mona kunnen er tussen!

.. Want taart kan altijd!!

7

slagroom met verse aardbeien doet het altijd goed als vulling. Beter wel even afsmeren met botercreme. Dat hoeft maar een dun laagje te zijn, maar dan weet je zeker dat je marsepein of fondant niet smelt of gaat scheuren.