1

Onderwerp: [Feedback] Wk-trouwtaartje

Voor gisteren mocht ik een taart maken om te trakteren op het werk (diegene die waren getrouwd hadden het heel klein gehouden maar wilde wel graag op het werk nog uitdelen). Aangezien er gisteren gevoetbald werd, wilde ze graag een oranje taart. Er moest ook een beetje zwart op komen. Verder maakt het niet zoveel uit.

Vulling: zwitsere room met frambozenjam.

Jeetje, wat is het vreselijk om te werken met fondant met zo'n warm weer. Alles bleef plakken, zakte uit, ging hangen. Grr.

Dit is mijne eerste taart die echt wel heel straks was. Ik hem de tip op het forum gelezen dat je de taart moet afsmeren, koelkast zetten, met warm mes strak maken en dan nog een dun laagje bc eroverheen. Ging echt super, bedankt voor de tip!

Ik hoor het wel wat jullie ervan vinden! Iedereen bedankt voor de inspiratie die ik op doe op dit geweldige forum.

http://i47.tinypic.com/2yjpstg.jpg

http://i46.tinypic.com/5agqq0.jpg

Re: [Feedback] Wk-trouwtaartje

ik vind em heeeel erg mooi geworden!!
en die letters zijn zooo mooi!!

Ik zing mijn eigen wijsje!

3

Erg leuk/mooi geworden :Y

Groetjes Suus
Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off the goal!!!

4

Heel erg leuk met die gedraaide slierten aan de zijkant!

Groetjes, Krista

5

Die gedraaide slingers vind ik ook erg mooi gedaan en inderdaad een mooi strak taartje  :thumb:

6

goeie tip he? die had ik ook gelezen... alleen lees ik er nu nog bij dat je nog een laagje bc moet doen? en dan weer in de koelkast enzo?

strak taartje hoor. errug leuk met die gedraaide slierten
en wat een mooie letters.  :thumb:
heb je dat met royal icing gedaan of iets anders?

Groetjes, Franka

7

Bedankt voor de lieve reacties! Ik vewacht wel ook nog wat ongezouten kritiek ;)

Fibi schreef:

goeie tip he? die had ik ook gelezen... alleen lees ik er nu nog bij dat je nog een laagje bc moet doen? en dan weer in de koelkast enzo?

strak taartje hoor. errug leuk met die gedraaide slierten
en wat een mooie letters.  :thumb:
heb je dat met royal icing gedaan of iets anders?

Ik heb de 2e keer nog een heel dun laagje eroverheen gedaan zodat alle onevenheden weg waren. Daarna nog de koelkast in, fondant uitgerold en daarna bekleed.

De letters zijn gemaakt van fondant. Dat zwarte sliertje is met de sugar gun gemaakt (ik kan niet meer zonder dat ding ;).

8

sjiek ondanks de oranje sfeer

Lekker feestelijk rond.....

9

Heeft er iemand ook tips voor mij? Verbeterpunten? Ik wil altijd graag leren.... Er zijn zoveel baksters hier, die zo'n mooie taarten maken....