1

Onderwerp: spullen voor je taart

Noem 1 materiaal die je hebt gekocht voor taarten dat iedereen aanbeveelt maar niks voor jouw is.
En eentje waarvan je 9 van 10 keer gebruikt voor je taarten  :thumb:

Die van mij zijn:
Wat ik toch niet vaak gebruik.....de sugargun  :x
Wat ik vaak gebruik ......de fi pearls mold :thumb:

Be in love with what you have

2

Re: spullen voor je taart

Nooit: orchard lace flowers..vind ze gewoon niet zo mooi dus nog nooit gebruikt

Vaak: hoewel ik hem nog niet zo lang heb ben ik weg van de FI perfect pearls. De smoother gebruik ik trouwens wel altijd..geweldig ding.

Nooit; baby mould. Erg leuk maar heb mn nog maar 2x gebruikt....

Vaak; taartzaag. Heb sinds kort een dubbele taartzaag wat een superding! Veel beter, sneller en handiger dan de enkele.

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

4

Vaak: sugargun

Nooit: tylose (ik werk ook alleen met marsepein tot nu toe en dan merk ik weinig effect)

5

Vaak: de kleine daisy plungers.

Nooit: Indian scroll van Lindy smith

6

Ik gebruik de babymould nooit, past niet bij mijn stijl taarten vind ik :)

Wat ik heel veel gebruik is de kleine gerbera plunger!
(ik kan trouwens ook niet zonder mijn taartzaag en smoother hoor, ik voel me heel erg onhandig zonder :D)

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

7

fijn om verschillende reacties te lezen....ik heb ontdekt dat een lepel ook handig is om te smoothen :shh:

8

up

9

vaak: pastamachine

nooit: uhmmm eigenlijk alles gebruik ik wel, dat is logisch inkopen doen...hahaha

kijk op www.carola-taartjes.hyves.nl voor mijn taartjes...
en bij deze iedereen bedankt voor de inspiratie en ideeen!

10

Nooit: smoother (hij blijft plakken aan mijn fondant, of ik er nou crisco op doe of niet!)

Vaak: mijn rolstok, haha. Eerst gebruikte ik een metalen deegrol die ik ingevet had met crisco; maar dat werkt niet half zo lekker als mijn rolstokje!
En ook mijn siliconen mat, crisco, taartzaag, tylose, petal dusts,...

11

nooit: eigenlijk niks.... ik heb alleen nog maar dingen op mijn lijstje staan waar ik al een doel voor heb om te gaan gebruiken...TE erg gewoon!  :o

vaak: sugarcraft gun!

Wij zijn ook op hyves te vinden! http://marsefijn.hyves.nl/

12

veerle hoe krijg je je taart dan strak?

13

Nooit: mijn taartzaag  O-)  (maar die heb ik de deur allang weer uitgedaan)

Vaak: tylose
al heel lang in huis en de laatste maanden gaat het ineens heel hard. Sinds ik heb ontdekt dat het super lijm is die je wel kan bewaren en sinds ik iets meer ben gaan boetseren :+

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

14

prettygem schreef:

veerle hoe krijg je je taart dan strak?

Euhm, gewoon?  :P
Heel strak afsmeren, fondant heel egaal uitrollen en heel zachtjes met mijn vingers (zowel vingertoppen als de lengte van mijn vinger) aandrukken. Zoiets? Werkt prima hoor; die smoother werkt bij mij voor geen meter. Zoals ik al zei blijft hij altijd plakken  :(

15

Nooit: bead cutter. (het lukt nog steeds niet)

Ontzettend vaak: Peetal Rose Cutter

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

16

nooit: taartzaag, ik weet niet hoor bij mij zaagt het op een of andere manier gewoonweg niet.

vaak: texture mat (leuk ding is dat)

back in the world of baking !!

Altijd: Mijn taartzaag!!! :thumb:
Nooit: Gekleurde spikkeltjes enzo... :nooo

Vaak: Mijn spuitzakje met nr. 4  en nr. 7 spuitmondje

Zelden: Daisy plunger cutter

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

19

seija10 schreef:

nooit: taartzaag, ik weet niet hoor bij mij zaagt het op een of andere manier gewoonweg niet.

iemand enig idee waarom mijn taartzaag (uit de webshop) niet werkt ???

20

vaak [altijd] een tooltje met een kant een bolletje andere kant een puntje, makkelijk om alles op zijn plaats te schuiven
en mijn pizza snijder zowel voor het afsnijden als voor het opbeuren van bloemmetjes enz

nooitdie mold voor inimini roosjes

21

seija10 schreef:
seija10 schreef:

Misschien is het een gewone ijzerdraad ipv een zaagdraad? Die van de IKEA is een ijzerdraad ipv zaagdraad en ik verkies toch echt de zaagdraad (van de taartzaag van mijn moeder  :lol: )

22

Veerle schreef:
seija10 schreef:
seija10 schreef:

Misschien is het een gewone ijzerdraad ipv een zaagdraad? Die van de IKEA is een ijzerdraad ipv zaagdraad en ik verkies toch echt de zaagdraad (van de taartzaag van mijn moeder  :lol: )

Ik neem toch aan dat uit de webshop een goede draad zou moeten zijn....maar hij doet helemaal niets ??? :o

23

Ik maak altijd met een mes even een snee van ongeveer een cm ( en dan niet de hele taart rond hoor!!! ) maar gewoon zo dat de taartzaag niet gelijk door de buitenkant hoeft en whoppa.. Hij vliegt erdoorheen!!

Groetjes, Aaf

24

Vaak: parelrandje!! Ben zo blij dat ik die gekocht heb!

Nooit: een bepaalde bloemen uitsteker, weet niet eens meer welke dat precies is maar ligt nog steeds in de verpakking haha

Groetjes, Aaf

25

seija10 schreef:
Veerle schreef:
seija10 schreef:

Ik neem toch aan dat uit de webshop een goede draad zou moeten zijn....maar hij doet helemaal niets ??? :o

ik had die taartzaag ook, cvoordat ik de echte Zaag (large cakeleveler) had, en die zaag werkt prima. Hij hoeft helemaal niet karteltjes te hebben. Eerst even een begin maken met een mesje en je zaagt er zo doorheen.
in dit filmpje zie je hoe het moet, vanaf minuut 5.12
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=72960

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs