1

Onderwerp: Lemon Curd ah nog wel te krijgen

Ik zag dat er meerdere dames problemen hadden met de verkrijgbaarheid v d lemoncurd bij de A.H .

Hier was dat ook zo ik heb gewoon een medewerker aan de jas getrokken die heeft even het etiket wat voor het schap staat gescand en de volgende dag waren er weer genoeg potjes.
Hetzelfde had ik ook met de 3 dubbele kant en klare bodems deze zijn heel handig en gebruik ik best vaak want je krijgt er super strakke taarten mee. Wel moet je iets meer vulling gebruiken en goed opletten dat ze vers zijn en dat de verpakking niet gescheurd is. En botercreme 1 op1 gebruiken en even in de diepvries als deze afgesmeerd is.

groetjes ;)

2

Re: Lemon Curd ah nog wel te krijgen

in welk schap / rij moet ik kijken dan ?

Liefde is het enige wat zich vermenigvuldigd als je het deelt !

3

Bij de Jam soorten ( bij AH staan ze bovenin de schappen :P )

4 Laatst bewerkt door Daantje_Taartje (24-06-2010 14:28)

Ik was laatste bij de AH om hem te zoeken...
Ik kwam deze tegen. Ik weet niet of het de "echte" lemon curd is, maar ik kan hem zeker aanraden...

Hij is heerlijk... :Y

http://www.mijnalbum.nl/Foto-77EWLGPW.jpg

Er is altijd wel een reden voor taart...
www.taartendaan.hyves.nl

5

Nee, dat is lemon jelly, lemoncurd is ook van Chivers ;)

Groetjes Melanie

Doosch schreef:

Nee, dat is lemon jelly, lemoncurd is ook van Chivers ;)

Dat dacht ik al.... :s
Ik weet niet hoe lemon curd smaakt, maar deze is lekker fris en je hoeft er niet veel op te smeren...heerlijk...

www.taartendaan.hyves.nl

7

Hier wordt al een tijdje lemon jelly gebruikt, er is in de wijde omgeving geen lemon curd te vinden. :nooo Geen klachten gehoord, het ruikt ook net zo vies als lemon curd. :P

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Pooh schreef:

Hier wordt al een tijdje lemon jelly gebruikt, er is in de wijde omgeving geen lemon curd te vinden. :nooo Geen klachten gehoord, het ruikt ook net zo vies als lemon curd. :P

Ja dat klopt... :P

www.taartendaan.hyves.nl

9

Lemon Curd is nog wel verkrijgbaar bij de AH in Paterswolde (groningen/drenthe), ik zag het toevallig gisteren staan en voor de zekerheid maar eventjes een potje meegenomen!

just started

10

lemon curd is weer te koop bij AH in hoorn! ik heb 2 potjes meegenomen!

11

En in Den Haag ook weer in verschillende Appies te vinden :)

Groetjes Melanie

12

breemen1 schreef:

Ik zag dat er meerdere dames problemen hadden met de verkrijgbaarheid v d lemoncurd bij de A.H .

Hier was dat ook zo ik heb gewoon een medewerker aan de jas getrokken die heeft even het etiket wat voor het schap staat gescand en de volgende dag waren er weer genoeg potjes.
Hetzelfde had ik ook met de 3 dubbele kant en klare bodems deze zijn heel handig en gebruik ik best vaak want je krijgt er super strakke taarten mee. Wel moet je iets meer vulling gebruiken en goed opletten dat ze vers zijn en dat de verpakking niet gescheurd is. En botercreme 1 op1 gebruiken en even in de diepvries als deze afgesmeerd is.

groetjes ;)

wat voor bodems??
bij AH??
heb je mss een foto??

:D

gr toetje

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

13

gewoon bij de jumbo kopen altijd genoeg op voorraad :P

Groetjes Nathalie

14

de ah xl hier heeft ook genoeg liggen hoor

15

Hoi

Ik was even uit de lucht.... lekker met vakantie.
Bij de AH in Zutphen hebben ze weer lemon curd en de 3 dubbele taartbodems.
Ik gebruik deze altijd wel moet je goed opletten dat ze nog wel vers zijn want de verpakking gaat dus gauw stuk.
Ik heb geen foto maar ze liggen onderin het schap bij de bakspullen.
In Italie hadden ze ze ook ik heb er daar 4 meegenomen en ben benieuwd hoe die smaken.
Ook een paar liter limoncello...  heerlijk om bv  in de banketbakkersroom te doen.

groetjes christel

16

In Deventer is de lemoncurd ook nog gewoon verkrijgbaar bij de AH.
Heb er nog geen taart mee gevuld, maar wel al een lepeltje geproefd.  :9

Had in Duitsland bij de REAL de 3 dubbele taartbodem meegenomen, zag ik later dat ze die bij de AH bij mij om de hoek ook verkopen!  :) In ieder geval fijn om te weten voor als je een "snelle taart" wilt maken. De smaak is prima, maar wel wat droog.

Dat is toch een TAART waard!

En anders bij de groothandels zoals sligro makro en hanos te verkrijgen :D Hele rijen staan er :D

18

ik was hier net bij de SdB en heb daar ook een potje Lemon Marmelade (net als hierboven op de foto) gekocht, omdat ze geen LemonCurd hadden. De kassa kon hem niet scannen en de medewerkster zei, dat hij 2,30 kostte !! ik zei, nou echt niet, en heb hem voor de prijs van de LemonCurd meegekregen (1,52) dat prijsje hing daar nog aan het schap... Maar wilde dus hier al vragen of meerderen het kenden, want ik wil het morgen onder de Mona Citroentoetje smeren, eerder deed ik dat dus met LemonCurd; maar ik kan die hier ook nog niet weer vinden....

Groetjes, Dorothea.

19

Droge kant en klare bodems voorkom je door te tremperen. En door  niet te zuinig te zijn met de vulling. :Y

20

in venlo is het ook nog gewoon te krijgen. staat bij de jam (hoewel ik hem laatst ook bij de bakproducten terug vond).

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

21

Even dom vraagje...  :o

Wat is Lemoncurd precies dan?? " gewoon " citroen jam?

22

als ik het zelf maak gaat er in  citroenrasp, sap,eierdooiers en suiker.

groetjes

23

Dot schreef:

ik was hier net bij de SdB en heb daar ook een potje Lemon Marmelade (net als hierboven op de foto) gekocht, omdat ze geen LemonCurd hadden. De kassa kon hem niet scannen en de medewerkster zei, dat hij 2,30 kostte !! ik zei, nou echt niet, en heb hem voor de prijs van de LemonCurd meegekregen (1,52) dat prijsje hing daar nog aan het schap... Maar wilde dus hier al vragen of meerderen het kenden, want ik wil het morgen onder de Mona Citroentoetje smeren, eerder deed ik dat dus met LemonCurd; maar ik kan die hier ook nog niet weer vinden....

Ik weet niet of je wel eens in Ede komt.
Maar de Lemoncurd is hier weer te verkrijgen bij de AH XL

Groetjes Marianne

24

Bedankt Marianne, ik kom er niet veel, maar zal er aan denken!

Groetjes, Dorothea.

25

Bedankt Marianne, ik kom er niet veel, maar zal er aan denken!

Groetjes, Dorothea.