1

Onderwerp: bruidstaart vrijdag 5 uur uit de koeling?!

Ik moet vrijdag een bruidstaart van 4 lagen afleveren om 12.00 en meteen in de zaal neerzetten, nu heb ik contact gehad met het zaaltje en ze vertelden dat de taart pas om 16.00 word aangesneden, aangezien het voor mij 45 minuten rijden is en het lekker warm weer word heb ik echt vreselijke dromen van een inzakkende taart :s

De taart word wel met een veilige vulling gevuld, roomcreme met frambozen en frambozen gelei.

Kan de taart zo lang buiten de koeling zonder inzakken?!

Hij moet zo lang staan omdat ze ook trouwen in dat zaaltje en dan alles al willen hebben staan.

2

Re: bruidstaart vrijdag 5 uur uit de koeling?!

:/ mmmm lijkt me erg lang, maar denk dat je er (gezien de wensen van het bruidspaar) weinig aan kan doen?

Zou wel wat dikker bekleden dan je normaal doet en goed stutten en niet te dik vullen.

succes

3

net weer gebeld met het zaaltje, de taart kan eventueel in de koeling, ze wilden de taart zelfs stapelen  voor me omdat ik de taart in delen meeneem..nou dat doen we dus niet he ;)

Ik ben blij dat de taart toch in de koeling gaat en hoe ze het met de bruiloft doen dat moeten ze maar kijken ik vind 5 uur zonder koeling echt véél te lang!

4

nee dat zou ik ook niet durven, gelukkig kan hij toch nog even in de koelkast..!! heel veel succes (hoe doe jij dat in je warme auto? bij mij is het bloedheet als ik instap...)

ik moet volgende week vrijdag naar blijdorp met een bruidstaart... heb nu ook al slapeloze nachten gehad.. ik zie me al lopen door de dierentuin met de taart (vol met geboetseerde beestjes..)
Gelukkig is hij maar 3 hoog maar toch...

groeten, Bianca
TAART in huis

5

Post schreef:

nee dat zou ik ook niet durven, gelukkig kan hij toch nog even in de koelkast..!! heel veel succes (hoe doe jij dat in je warme auto? bij mij is het bloedheet als ik instap...)

ik moet volgende week vrijdag naar blijdorp met een bruidstaart... heb nu ook al slapeloze nachten gehad.. ik zie me al lopen door de dierentuin met de taart (vol met geboetseerde beestjes..)
Gelukkig is hij maar 3 hoog maar toch...

Ik denk dat ik de auto lekker in de schaduw zet, en dan met koelblokken onder de taart en een fleecedeken over de dozen, dan rustig maar toch met een vaartje ;) naar Leiden toe.
Taart snel in elkaar zetten en dan de koeling in, een foto dan maar thuis maken donderdag avond en het bruidspaar om een mooie foto vragen ;)

Gaaf zeg een taart naar blijdorp brengen, lijkt me erg leuk zo'n bruidstaart!