1

Onderwerp: Een bakramp :)

Hoi

Ik ben nieuw hier, overduidelijk... :-)
Ik heb onlangs het boekje gekocht van de koekjesfee met basisrecepten in voor koekjes en cakes enzo.

Maar ik had enkele vraagjes :
1. Als je een cake maakt en je snijd die bvb in 3 stukken met hoeveel lagen moet je die dan vullen?
Ik zie dat er een boel vullingen bestaan, maar doe je dan 1 vulling per laag of 2? Bvb ene laag aardbeienbavarois en de 2de iets anders? Of leg je die op elkaar?

2. Waar halen jullie die suikerpasta? Bestel je die online of zo?

3. Kopen jullie reeds voorgemaakte glazuur en kleurstofjes of maken jullie die glazuur zelf? En welke suiker is daarvoor nodig dan? Poedersuiker, kristalsuiker...?

4. Met wat kleven jullie die uitgesneden figuurtjes op je taarten? Glazuur of zo?
Thx

2

Re: Een bakramp :)

1: 3 lagen = 2 lagen vullen 2 lagen snijden=1 laag vullen
(met bijv. laag 1 met slagroom laag 2 jam of net wat jij wilt)

3: kleurstoffen kun je beter in gelvorm kopen in de webshop.
Bij de toko heb je ook kleurstof maar die is zo dun als water en heb je veel van nodig (misschien wel goed om mee te beginnen voordat je dure dingen aanschaft)
Glazuur kun je zelf maken dat kun je met water en poedersuiker doen maar bij recepten staan ook andere manieren

4: beetje water is genoeg

Ik hoop dat ik  alles goed heb verteld zoniet zal een meer ervaren bakster het wel zeggen ;)

Ow ja welkom (zal het bijna vergeten)

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

3

Nog een vraagje

Als je nu een biscuit hebt gemaakt met vulling, moet je dan je taart rondom rond insmeren met botercreme of zo? Vooraleer je dan je suikerpasta erop doet?

Thx

4

Als je marsepein/fondant erop wilt afsmeren met botercreme (zie recepten).
En dijkjes spuiten.
Dijkjes spuiten is voor de vulling, dat als dun wordt dat het niet uitlekt waardoor je fondant/marsepein smelt.

Ik hoop dat ik dit alles goed uitleg, ik wacht nog steeds op reactie van een ervaren bakster ;)

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977