Onderwerp: Tipps voor het bakken van mijn eerste taart
Hallo allemaal!
Ik ben Miriam en ik wil voor het eerst een (stapel)taart bakken. Deze moet een cadeau worden voor de 80ste verjaardag van mijn Oma.
Ik heb al wel eens in het klein wat proef-taartjes gemaakt maar zou toch nog wat tips kunnen gebruiken voordat ik al mijn ingrediënten koop. Dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!:
Ik dacht aan een taart met een fruitige vulling (het liefst citroen ofzo). De taart moet wel buiten de koelkast bewaard kunnen worden omdat het een tuinfeestje wordt. Ik had in mijn test-taart een citroenbavarois gebruikt maar las ergens dat dat dus niet geschikt is voor buiten-de-koelkast... Heeft iemand misschien een "citroenig" vulling-recept waarmee dit wel kan? (Bij de recepten hier kwam ik er niet echt uit)
Het tweede "probleem" dat ik heb is dat ik niet weet welke bekleding ik het beste kan gebruiken. Ik heb eens een taart met frosting(?) bekleed maar vond dat best wel overheersend. Dus ik dacht meer aan iets van marsepein of fondant. In de webshop zat ik te kijken naar "FC marsepein", FC rolfondant vanilla" en "Ballina Paste-to-cover vanilla". Maarja wat is dan weer het beste (en in combinatie met de citroenige vulling het lekkerste)? Want te zoet en TE machtig moet het niet worden
Ik vind het namelijk een beetje duur om het allemaal te kopen om te testen en dan misschien de helft weg te gooien (zo vaak heb ik de kans niet om een taart te bakken, helaas).
Ik hoop echt dat jullie mij hierbij kunnen helpen!!!
Alvast bedankt!
Groetjes,
Miriam