Onderwerp: 'Een taart met geel en blauw, graag ...' (vaderdagtaarten)
sprak mijn vader cryptisch, toen ik vroeg wat voor vaderdag-taart hij dan in gedachten had.
Natuurlijk snapte ik heus wel dat hij een Rossi-taart wilde, maar een taartje met 'geel' en 'blauw' kon er best wel vanaf.
Mijn oudste, Christan van 8, wilde ook wel een taartje maken en die kreeg de opdracht van mij. 'Maak een taartje met élke kleur die je wilt, maar er mag geen geel of blauw inzitten. Daarna mag je met rode schrijfstift 'geel' schrijven en met groene 'blauw'. Dan heeft opa een taart exact zoals hij vroeg.
Dit is het resultaat van Christan (helaas met vieze dr. Oetker-schrijfstift die uitliep):

Buurmeisje zag me pasgeleden aan het werk aan de taart voor mijn nichtje en wilde ook graag eens wat maken. Dus zij kwam voor haar vader ook een taartje maken:

En omdat een mini-taartje toch echt niet genoeg was voor 8 volwassenen en 5 kinderen, kreeg mijn vader toch ook nog een echte Rossi-taart. (sneu hoor, Rossi met gebroken been ... kan nu alleen nog met emmer en schep spelen in de grindbak
)
Gevuld met aardbeienmousse en slagroom met kletskoppen. Bekleed met marsepein. (wat aan de rand toch echt flink ging barsten
)